ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Тежи 2990 тона и е дълъг почти 2 км | ||||||
| ||||||
Той се състои от 100 вагона, тежи 2990 тона и е дълъг почти 2 км, а за управлението му са необходими 7 машинисти и 21 техници, пише Си Ен Ен. Влакът рекордьор с дължина 1,91 км измина за близо час около 25 км по впечатляващата линия Албула, включена в списъка на световното културно наследство на ЮНЕСКО - от Преда до Алванеу в Източна Швейцария. Линията е известна с безкрайните си криви и стръмни спускания. Световноизвестен шедьовър на строителното инженерство, 62-километровата линия е построена само за пет години и включва 55 моста и 39 тунела. Преди завършването ѝ през юли 1904 г. посетителите са били изправени пред рисковано 14-часово пътуване по неравните пътища с каруци или шейни, теглени от коне. Опитът за световен рекорд премина по част от маршрута и обхвана впечатляващия виадукт Ландвасер и необикновените спирали, които са осигурили на линията статут на международно наследство. Подготовката за рекорда започва месеци преди събитието и включва тестови курсове, за да се гарантира, че уникалният влак може да се експлоатира безопасно. Първият опит завършва с неуспех още преди влакът да е потеглил, когато е установено, че системата за аварийно спиране не може да бъде активирана и седемте машинисти не могат да се свържат помежду си чрез радио или мобилен телефон в многобройните тунели. Специално модифициран софтуер и интерком между седемте машинисти позволяват на вагоните да работят в хармония. Всяко несъответствие в ускорението или забавянето по време на пътуването би създало сериозен проблем за безопасността. За да се избегне претоварване на електропреносната мрежа, максималната скорост е ограничена до 35 км/ч. Освен това в целия влак е трябвало да бъдат монтирани допълнителни кабели за контрол на безопасността, които да поддържат стандартните механични и пневматични връзки между вагоните. В големия ден дронове и камери в хеликоптери, във влака и по трасето заснеха пътническия влак, осигурявайки уникален запис на това събитие, което се случва веднъж в живота. Само по себе си това също така е голямо предизвикателство в отдалечен, планински район с ограничено покритие на мобилните телекомуникации. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |