ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Световният феномен "Черен петък": История, митове и факти, които вероятно не знаете | ||||||
| ||||||
Шопинг спектакълът се превърна в крайъгълен камък на традициите на Деня на благодарността. Той има огромно значение за търговците на дребно, като неизменно се класира като един от най-натоварените и печеливши дни за пазаруване в годината. Това събитие често поставя началото на празничния сезон, ключов период, който генерира близо 20% от годишните продажби на дребно. През 2024 г. Черният петък се пада на 29 ноември, денят след Деня на благодарността, който се празнува на четвъртия четвъртък на ноември. На този ден търговците на дребно пускат големи отстъпки и специални промоции за широк набор от продукти, привличайки тълпи от ентусиазирани купувачи, нетърпеливи да хванат най-добрите оферти и да започнат сезона на празничното пазаруване със стил. През последните години той се превърна в световен феномен, възприет както от търговците на дребно, така и от потребителите заради ненадминатите си предложения за всичко - от електроника до мода, козметични продукти и други, но нека да разберем как се е зародил: Произходът на черния петък Името: Защо "Черен петък“? Терминът "Черен петък“ има исторически корени от средата на 20-ти век. Първоначално той не се свързваше с пазаруването, а по-скоро с хаоса: Задръствания във Филаделфия (1960 г.) Полицията във Филаделфия за първи път използва термина, за да опише хаоса след Деня на благодарността, когато огромни тълпи се стоварват в града за празнично пазаруване и годишен футболен мач между армията и флота. Получените задръствания и напрегнатото правоприлагане доведоха до нелицеприятното прозвище "Черен петък“. Трансформация на дребно (1980) Търговците на дребно по-късно възстановиха термина, свързвайки го с доходност. Традиционно фирмите работеха "на червено" (показващи загуби) през по-голямата част от годината. Големите продажби в петък след Деня на благодарността тласнаха сметките им "на черно" (показващи печалба), което доведе до по-положителната асоциация, която разпознаваме днес. Как Черният петък се превърна в традиция за пазаруване? Връзката след Деня на благодарността: Денят на благодарността, празнуван на четвъртия четвъртък на ноември в САЩ, отдавна е семеен празник. Следващият петък се превърна в неофициален празник за много работници, което го прави идеален ден за търговците на дребно да привлекат купувачи с примамливи сделки. Промоции на дребно: До 1980-те и 1990-те години големи търговци на дребно като Macy's, Walmart и Best Buy започнаха да предлагат оферти за разбиване на врати и отваряне рано сутрин. Тези практики бързо затвърдиха Черния петък като най-добрия ден за пазаруване. Глобална експанзия: През последните две десетилетия интернет и глобализацията изкараха Черния петък извън границите на САЩ. Търговците на дребно по целия свят, от Обединеното кралство до Индия, вече предлагат разпродажби в Черния петък, като адаптират събитието към местните пазари. Черен петък днес В съвременната си форма Черният петък се разшири далеч отвъд един ден: Кибер понеделник: Понеделникът след Черния петък се фокусира върху офертите за онлайн пазаруване, обслужвайки нарастващото предпочитание за дигитална търговия на дребно. Седмица/месец Черен петък: Много марки разтягат продажбите си през няколко дни или дори през целия месец ноември. Международни тържества: Страни като Канада, Обединеното кралство и дори Индия са прегърнали традицията с местни адаптации, за да привлекат купувачи. Влиянието на Черния петък За потребителите: Черният петък предлага възможност за закупуване на стоки с висока стойност като електроника, уреди и луксозни стоки със значителни отстъпки. Стана синоним на търсене на сделки и подаръци преди празниците. За фирми: Това е критичен период за приходи. Много търговци на дребно печелят значителна част от годишните си печалби през сезона на Черния петък. Културно влияние: Събитието се превърна в спектакъл със среднощни отваряния, дълги опашки и дори вирусни видеоклипове на купувачи, надпреварващи се за сделки. Черният петък се превърна от хаотичен ден за пазаруване във Филаделфия до глобално събитие за търговия на дребно. Това е доказателство за силата на маркетинга, привлекателността на отстъпките и универсалната любов към добрата сделка. Независимо дали планирате да пазарувате в магазина или онлайн, Черният петък остава ден, в който да следите за невероятни сделки и да разсъждавате върху това как нашите навици за пазаруване оформят икономиките и културите по света. |
Още по темата: | общо новини по темата: 214 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/36 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета