ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Ще пострадат ли клиентите? ЕК въведе задължителна антивирусна програма за всички автомобили в Европа | ||||||
| ||||||
За да се опита да спре проблема, Европейската комисия одобри два нови регламента (№ 155 и 156), които имат за цел да стандартизират "антивирусната“ защита на автомобилите. Това със сигурност е нещо положително, но веднага провокира породи няколко сериозни въпроса. По дефиниция "Европейски регламент“ означава нещо, което държавите-членки на ЕС трябва да спазват стриктно, без възможност за изменение. Това се отнася както за институциите, така и за автомобилните компании. В случая Правила № 155 и 156, озаглавени "Единни разпоредби относно одобрението на превозни средства по отношение на киберсигурността и системата за управление на киберсигурността“ засягат всички производители на Стария континент, като те влязоха в сила за новите модели, представени от юли 2022 г. и ще стават задължителни за всички нови превозни средства, произведени от юли 2024 година, пише AutoMedia.bg. Двата текста предвиждат, че за да се избегне навлизането на злонамерен софтуер в компютърната система на всеки автомобил (както чрез мрежата, така и чрез диагностичната система Canbus), е необходимо да се пренапишат различни части от вътрешния код за управление на системата. Това обаче не е всичко – новите правила изискват прилагането на мерки в четири основни области, вариращи от управление на кибер-рисковете за превозни средства, включително по веригата за доставка на материали, до откриване и реагиране от страна на производителите на пробиви в сигурността. Също така те се отнасят и до предоставянето на постоянни, безопасни и сигурни софтуерни актуализации и гаранцията, че безопасността на превозните средства не е компрометирана. Както съобщава Reuters, автомобилната индустрията до голяма степен е съгласна, че киберсигурността е основен приоритет за производителите, особено за осигуряване на безопасността на пътниците, но не всички компании са доволни от новите разпоредби. Това се дължи на факта, че всички промени в настоящите системи изискват значителни икономически инвестиции от страна не само на производителите, но и от компаниите, с които те ти партнират и които се занимават с чиповете и самия софтуер. Лидери сред последните са производителите на оборудвани Continental и Bosch. И двете компании обявиха пред Reuters, че днес един автомобил има средно около 100 милиона реда софтуерен код за управление на всички автоматични и автономни системи и за наблюдение на правилното функциониране на задвижването. За да се адаптира към новите европейски регулации, това огромно количество данни ще трябва да бъде анализирано и при необходимост изцяло пренаписано, което е свързано със значителен разход на икономически ресурси от страна на клиентите, което автоматично ще се превърне в увеличение на разходите за крайния потребител. Самите производители на автомобили също имат притеснения относно новите разпоредби, тъй като те ще изискват сериозни финансови инвестиции. Главният изпълнителен директор на Volkswagen – Томас Шефер, даде пример с модела e-Up! Малкият градски електромобил ще бъде спрян от производство през 2024 г., тъй като интегрирането на нова електронна архитектура би го оскъпило значително. И за Volkswagen е по-изгодно да разработи изцяло нов модел. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
След като влак дерайлира край София: Възстановено ли е движението?
08:32 / 24.11.2024
Слънчева неделя с температури до 10 градуса
08:29 / 24.11.2024
Абонамент
Анкета