ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Руският москвич - "Made in China" | ||||||
| ||||||
За да станат руски, някои части на автомобилите се разглобяват и така се пращат в Русия, за да могат в московския завод те просто да бъде окомплектовани наново. Производство в класическия смисъл на думата, извън поставянето на табелите "Москвич" и "Произведено в Русия", в завода в Москва няма. Новината за планираното възкресение на съветската марка автомобили дойде през лятото, след като западни автомобилни концерни напуснаха страната заради инвазията на режима на Владимир Путин в Украйна. Руски медии още тогава съобщиха, че новите коли ще се правят в завода на "Рено", който бе национализиран след оттеглянето на френската компания. Там, твърди кметът на Москва Сергей Собянин, до края на годината ще са готови 400 бензинови и 200 електрически автомобила, пише boulevardbulgaria.bg. Бързо стана ясно, че новият модел на фалиралата отдавна съветска марка всъщност е точно копие на китайския кросоувър JAC JS4 в две модификации - с бензинов и електрически двигател. Колите изглеждат напълно идентични - разликата е в емблемата на предния капак и името на модела. "Руският" вариант се казва "Москвич Яуза". За възобновяване на автомобилопроизводството се наложи сътрудничество с китайския автомобилен производител Jac Motors, а в рекламни видеоклипове се говореше за помощта на китайците към "руските им приятели". Всъщност става дума за повече от помощ. Произведеният изцяло в Китай автомобил получава титлата "Произведено в Русия", учуден е блогърът. И носи името "Москвич". На този фон Руското министерство на промишлеността обяви, че производството в "Москвич" ще осигурява около 40 000 работни места в Русия. Дали това е така или част от кремълската пропаганда? Здравата логика подсказва, че е по-скоро второто. Факт е обаче, че автомобилният сектор е един от най-засегнатите от санкциите срещу Москва заради инвазията в Украйна. От началото на войната до края на октомври продажбите на нови автомобили в Русия са спаднали с 60% на годишна база. В "приятелското" сътрудничество между Русия и Китай за възраждането на "Москвич" обаче има и западна следа. И тя води до германската автоиндустрия и в частност Volkswagen. Компанията, произвеждаща китайските автомобили - JAC Motors, и Volkswagen Group обявяват съвместно предприятие за производство на електрически автомобили за китайския пазар през 2017 г. Марката трябва да е SEAT (също собственост на Volkswagen). През март 2018 г. официално се ражда съвместното предприятие JAC-Volkswagen, което обаче работи с новата марка Sol. Първият продукт е автомобилът SOL E20X - електрически кросоувър, комбинация между инженеринг на JAC iEV40 (JAC Refine S2 EV), но с предна част, моделирана от центъра на SEAT в Испания. През 2020 г. Volkswagen Group заявява намерение да увеличи капитала на съвместното предприятие Jac-Volkswagen, като собствеността ѝ се повиши от 50% на 75%. Сделката изисква и инвестиции в JAG (JAC Group) - това е компанията-майка на JAC Motors (която стои зад т.нар. нов "Москвич"). Споразумението между страните, което подлежи на обичайните регулаторни одобрения, предвижда инвестиция от около 1 млрд. евро. По този начин Volkswagen Group ще придобие 75% от Jac-Volkswagen и съответно 50% от компанията-майка, собственик на дружеството, "помагащо" Русия с "Москвич". Връзките и бизнес отношенията между автомобилния бранш в Германия и Китай са трайни. Както и германските инвестиции в социалистическата страна, като тук са не само Volkswagen, но и Mercedes Benz, и BMW. Запазването на пазарния дял на немските компании в Китай бе важна част от последната визита на канцлера Олаф Шолц в Пекин преди седмици. Въпросът за мястото на Volkswagen на руския пазар, няма еднозначен отговор. В първите месеци на войната се появиха съобщения, че концернът замразява производството си в руските си заводи. Прекратено бе и сътрудничеството с руската компания Gaz. Преди дни обаче прокремълската Gazeta.ru съобщи, че в Русия се продава новият Volkswagen Arteon - на цена от около 4,15 млн. рубли или 65 хил. евро. През октомври новината бе, че Volkswagen разглежда различни сценарии, един от които е да продаде активите си в Русия. За потенциалната продажба първо съобщи германският вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung. "Съществува ясна воля да се изтеглим напълно от страната", твърди пред FAZ неназован източник, близък до надзорния орган на автомобилния гигант. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (109) | 10% |