ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Робуват на марки, дават щури пари за дрехи и затъват в дългове | ||||||
| ||||||
Изследването обхваща работещи на възраст между 22 и 24 години, които принадлежат към демографската група на т.нар. поколение Z. В проучването са участвали и представители на т.нар. поколение Y, които през 2013 г. са били между 22 и 24-годишни. Към поколението Z принадлежат родените между 1995 и 2012 г., известни още като "Генерация Z" (Gen Z). От своя страна представителите на поколението Y, известно като "Милениум", включват родените между 1980 и 1994 г., посочва CNN. Представителите и на двете демографски групи са започнали професионалните си кариери в условията на икономически сътресения. За тези генерация от Z това е пандемията от КОВИД-19 и сериозните негативни икономически последици, породени от противоепидемичните ограничения. От своя страна значителна част от представителите на поколението Y започват своя професионален път в условията на глобалната финансова криза, която в САЩ достига своя връх през 2008 г. През последните две години обаче и двете поколения са изправени пред друга негативна икономическа реалност - висока инфлация, повишаване на лихвените проценти, за да бъде овладяна, което от своя страна оскъпи кредитирането в САЩ. Задълженията по кредитните карти на американските потребители са достигнали над 1,13 трилиона долара през периода от началото на октомври до края на декември 2023 г. в номинално изражение, по данни на Федералната резервна банка на Ню Йорк. Повишаване на финансовите задължения и просрочване на плащания по кредити са регистрирани във всички сектори на икономиката на САЩ, които създават продукти и услуги, предназначени за крайните клиенти. Тази ситуация се оказва много по-тежка при по-младите трудещи се, отколкото при по-възрастните им колеги, посочват анализаторите. Редица работници и служители от поколението Z са или с кратка кредитна история, или изобщо нямат такава, или са я влошили поради просрочени задължения. Това усложнява и ограничава възможността им да участват на кредитния пазар. Те трябва да си изградят навици за отговорно пазаруване на кредит, което ще ги предпази от опасността да не успеят да покрият навреме задълженията си, посочват експерти. Важна е марката, а не цената Все по-големите задължения, които трупат по кредитните си карти, изглежда обаче, че не подтикват по-младите потребители в САЩ да се ограничават особено, когато пазаруват на кредит. "Младежите от поколението Z посещават магазините не само, за да пазаруват. За тях това е възможност да са заедно и да се забавляват в свободното си време". Това отбеляза преди време Кристен Класи-Зумо, старши анализатор в областта на модната индустрия към компанията за пазарни проучвания Circana. Когато става дума за дрехи, които са особена слабост на по-младите потребители, представителите на поколението Z демонстрират известно пренебрежение към цените, но са много придирчиви към марките (бранда) на стоките, които купуват. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Изключително вкусна и здравословна рецепта за салата с кисело зеле
08:24 / 25.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (581) | 53% | |
Не (401) | 37% | |
Не мога да преценя (111) | 10% |