ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Премахват някои тежести и разходи за онлайн потребителите? | ||||||
| ||||||
1. Законодателно предложение за изменение на Директивата за АРС, в което предвижда: Разширяване на обхвата на АРС - вече няма да е необходимо спорът да произтича от сключен договор между страните. Това ще позволи да се обхване цялото законодателство на ЕС за защита на потребителите, вкл. преддоговорни въпроси, особено свързани с онлайн средата, напр. подвеждаща реклама и измамен дизайн, достъп до услуги и неоправдано геоблокиране. Освен това има за цел да започне улесняване на процедури срещу търговци извън ЕС (въпреки че и те ще трябва да се присъединят доброволно към схемата). Осигуряване на допълнителни съвети за потребителите при достъпа и по време на процеса на АРС - да бъдат предоставени от определени органи, напр. Мрежа от европейски потребителски центрове. Това може да включва превод, обяснение на правата на потребителите, процедури за AРС и т.н. Премахване на някои от тежестите за търговците, за да се насърчи приемането им на участие в АРС - например намаляване на задълженията за информация за търговците. Освен това структурите за АРС ще питат търговците дали възнамеряват да участват в АРС, когато потребител повдигне жалба, на която търговците ще трябва да отговорят след 20 дни. Това има за цел да подтикне търговците да (пре)осмислят своето участие в ADR. Премахване на някои от тежестите и разходите за структурите за АРС – например намаляване на техните задължения за докладване (от всяка година на всеки 2 години и изискване за по-съкратен доклад); улесняване на групирането на случаи с подобни елементи (макар и само със съгласието на съответните потребители). Подобряване на прозрачността – например, когато спорът се разрешава чрез автоматизирани средства, страните могат да поискат преглед от физическо лице. За съжаление, макар предложението да съдържа полезни елементи, то не дава надежди за решение на основния проблем – как да бъдат накарани търговците да участват в процедури за решаване на спорове. Понастоящем участието им е доброволно, а решенията на органите не могат да бъдат обвързващи (припомняме, че България забрани арбитражните процедури, по които едната страна е потребител), коментират от Активни потребители. Според тях резултатът ще бъде вместо хиляди (както в много държави) у нас решените случаи на спорове ще са единици. 2. Нов регламент, отменящ действащия регламент за онлайн решаване на спорове /ОРС/, с който се премахва европейската платформа – понастоящем платформата за ОРС подпомага решаването на около 200 случая годишно в ЕС, което Комисията възприема като неоправдаващо разходите за поддържане на тази платформа и разходите за бизнеса за спазване на задълженията по Регламента за ΟРС. Планът е платформата за ОРС да бъде заменена с "удобни за потребителя дигитални инструменти“, подпомагащи потребителите при избора на опция за правна защита. 3. Препоръка C(2023) 7019 на Европейската комисия относно изискванията за качество на процедурите за разрешаване на спорове, предлагани от онлайн платформите и търговските асоциации на съюза. Тя е насочена към онлайн платформите, от които се очаква да приведат своите системи за разрешаване на спорове в съответствие с европейските принципи за АРС, особено ефективност, справедливост, независимост, експертен опит, безпристрастност и прозрачност, пишат от Pariteni.bg. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
След като влак дерайлира край София: Възстановено ли е движението?
08:32 / 24.11.2024
Слънчева неделя с температури до 10 градуса
08:29 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |