ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Пет мита за гумите, в които повечето шофьори вярват | ||||||
| ||||||
Съществуват обаче и други параметри, за които трябва да се следи внимателно. В същото време през годините са се родили много митове, част от които нямат нищо общо с истината, пише AutoMedia.bg. Вижте кои са те: Тесните гуми не стават Един от най-упоритите митове твърди, че тесните колела не са много добри. Някак си се подразбира, че широчината на гумата трябва да е горе-долу сериозна. Но тънките гуми предлагат намалено аеродинамично съпротивление и са с почти същото представяне на настилката като техните по-широки събратя. Нищо чудно, че те се поставят не само на модерни електрически автомобили, но дори и на масълкари, като Chevrolet Corvette Stingray. Широките гуми спират по-добре Вторият мит за гумите се корени в същата "дворно-гаражна" автомобилна култура. Според него колкото по-широка е гумата, толкова по-добро сцепление при ускорение и спиране осигурява тя. Всъщност и това не е така. За доброто сцепление с пътя е важна не толкова шиочрината, колкото дължината на контактното петно на гумата с асфалта. Тоест, по-добре е колата да е "обута" с гуми и респективно с джанти, които са с по -голям диаметър. Колко може да се кара със спукана гума Изобличаването на следващия мит със сигурност ще предизвика силна реакция от страна на читателите. Факт е обаче, че при спукана гума можете лесно да изминете поне петдесет километра без никакви повреди по протектора и гумата. Както вече споменахме подобно изявление със сигурност ще предизвика недоверие сред много шофьори. Въпреки това специалистите по гуми твърдят, че това е вярно, при условие че скоростта на автомобила не надвишава 60 км/ч. По-добре е да се движите още по-бавно. В този случай нагряването на гумата, причинено от въртене в смачкана форма, ще бъде минимално и целостта на етапите на нейните структурни елементи няма да бъде нарушена. Гумите генерират ток Сред шофьорите някак си се подразбира, че съвременните гуми не натрупват статично електричество по време на шофиране. Въпреки че в зората на развитието на автомобилната индустрия, поради "статичността" на колелата, имаше много пожари. С течение на времето този проблем станаха все по-редки. Но в модерните колела, те се завръщат. Развитието на технологиите принуди производителите на гуми да използват определен процент електропроводими сажди в каучука, за да намалят теглото на гумите. И сега пак гумите "генерират ток" в движение. За да се избегнат проблемите, причинени от това обстоятелство, в дизайна на колелата се появиха участъци от специална гума, отговорна за заземяването. Какви смеси се използват в гумите Собствениците на автомобили, когато се сблъскат с описанието на съставите на каучуковите смеси за гуми, често възприемат споменаването на органични масла и други странни съставки с голям скептицизъм. Ние неволно третираме такава информация като поредния рекламен трик. Междувременно някои производители всъщност добавят към състава на каучуковата смес, например различни цитрусови масла. Въпросът тук не е в борбата за по-чиста околна среда, а във факта, че благодарение на тези естествени съединения, вискозитетът на гумата на протектора се нормализира при прегряване в движение. А силициевите съединения подобряват и сцеплението на колелото на мокри пътища и лед. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
След като влак дерайлира край София: Възстановено ли е движението?
08:32 / 24.11.2024
Слънчева неделя с температури до 10 градуса
08:29 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета