ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Нов знак ще отличава гумите, подходящи за сняг и лед | ||||||
| ||||||
Сега върху гумите се въвежда нов символ, чиято цел е да покаже, че те осигуряват отлично сцепление не само върпу сняг, но и върху лед. Новата оценка, одобрена от техническия комитет към Международната организация за стандартизация (ISO), означава, че зимните гуми вече имат международно одобрен тест за сцепление върху заледени повърхности по отношение на спирането. За маниаците, стандартизацията може да бъде намерена в ISO под номер 19447:2021, пише automedia. Този стандарт за тестване, одобрен през 2021 година, позволява на зимни гуми с индекс на сцепление на лед от 1,18 или по-висок – т.е. с 18 процента повече сцепление от еталонната гума, да заслужи илюстрация на леден планински връх. Засега тази нова емблема да се появява само на страничната стена на най-новото поколение Nokian Hakkapeliitta 10 с шипове и Hakkapeliitta R5s без шипове. Уес Болинг от Nokian казва, че са използвали различни автомобили с предно задвижване по време на този специфичен тест, включително Volkswagen Golf. Каучукът и смолите в тези специфични гуми с оценка за лед се държат по-добре при изключително ниски температури. Очаква се тази пиктограма да започне да се появява на продукти, тъй като компаниите пускат нови и актуализирани варианти. Методът на теста е лесен. Трябва да се проведе върху плоска повърхност от полиран лед, който е бил напоен с вода най-малко един час преди първия от трите проби на спирачките. След това ледената повърхност се подготвя предварително с тестово превозно. Предварителната подготовка се измерва със стандартизирани референтни всесезонни гуми (P225/60R-16 97S, както е дефинирано в ASTM F2493), за да се гарантира, че повърхността е правилно подготвена. Така ефективно се задава целта, спрямо която ще се сравняват зимните гуми. По време на теста не може да вали сняг или дъжд, избягването на пряка слънчева светлина е оптимално по очевидни причини, а ветровито време трябва да се счита за неблагоприятно условие. Температурата на въздуха, която се измерва на около метър от повърхността, трябва да бъде между минус 27 и плюс 7 градуса по Целзий. Температурата на ледена повърхност трябва да е между минус 27 и минус 9 градуса по Целзий. Тестовото превозно средство трябва да бъде лек автомобил с ABS, който може да приеме различни размери гуми. Не се допуска баласт или допълнителна тежест, специално позиционирана за увеличаване на натоварването на гумите. Преди това гумите трябва да бъдат карани най-малко 100 километра по суха настилка, после напълно почистени от сняг и мръсотия. Тестът се прави при скорости от 20 до 25 километра час с минимум девет опита. Най-високата и най-ниската стойност се премахват. |
Още по темата: | общо новини по темата: 757 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/127 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Георг Георгиев проведе разговори с външните министри на Турция и Гърция
13:43 / 18.01.2025
80 души остават блокирани на ски лифта, който се преобърна в Испания
16:31 / 18.01.2025
Весела Бабинова – жената до Владо Зомбори за трудните моменти в живота
11:01 / 19.01.2025
Рецептата за пиле със зеле – най-достъпните цени на пазара за седмицата
12:38 / 19.01.2025
Актуални теми
Абонамент
Анкета