ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Лили Георгиева: Липсата на чуваемост е проблем на възпитанието и ценностите на индивида | ||||||
| ||||||
Междуличностната комуникация не е проблем на различните поколения, а по-скоро е въпрос на желание и отвореност за комуникация. Според нея липсата на чуваемост е проблем на възпитанието, манталитета и ценностите на индивида. "Тогава моят начин е правилният начин и тогава се появяват проблеми. За мен комбинацията между всякакви видове комуникация – писмена, устна, на живо, онлайн, показване на различни гледни точки, гъвкавостта и разнообразието може да обогати хората и те да станат приемащи за различията на другите“, смята Лили Георгиева. Новите технологии също се оказват основен фактор в комуникацията между поколенията. "Те се възприемат първо от по-младите и след това и от предходните поколения. За да се получи комуникацията, тези, които са по-назад, трябва да наваксат поне частично, за да се доближат до останалите. Поколенията Z и Алфа обаче могат да почерпят от предишните поколения опит в междуличностните отношения“, допълни експертът. Тя очерта основните разлики между поколенията, характеризиращи личностното и кариерното им развитие. Бейбибумърите са поколението, родено след Втората световна война – от 1945 до 1965 г. Това време се характеризира с процъфтяване, позитивизъм, възобновяване на изкуство, култура, политика. "Тези хора са градили един нов свят и са постеляли и за нас“, обясни тя. Поколението Х са родените от 1965 до 1981 г. "Интересното за тези хора е, че те са много големи индивидуалисти, доста амбициозни и много големи работохолици. Тогава бърнаутът се е смятал за нещо нормално. Другото интересно е, че те са доста скептични към авторитетите и понякога не обичат да спазват йерархията. Доста взискателни, изискващи, страшно постигащи, опитни, умели“, изброи Лили Георгиева. Поколението Y са хората, родени между 1981 до 1996 г. Те се делят на две групи според това дали са родени в първата или втората половина на периода. Това са децата на прехода. "Това е преходът между аналоговия и дигиталния свят. Тези хора държат на баланса между работата и всичко останало. Търсят гъвкавост, кооперативни са и ги интересува кариерното развитие не само по хоризонтала, но и по вертикала, т.е. да обогатяват и разширяват компетенции, интереси, умения.“ Поколението Z са хората, родени между 1996 до 2012 г. В момента тези хора започват да навлизат на пазара на труда и се вижда, че те се отличават много от останалите. "Те идват с осъзнати граници, с яснота какво им е важно – не просто баланс, а това те да са добре. Те са ангажирани с всякакви социални теми. Работата им не може да е просто работа, тя трябва да носи истински ползи и смисъл за тях и едновременно това и пари. Това са хора на дигиталния свят и на социалните медии, което донякъде води до малко по-неразвити умения за комуникация. Не са толкова социални и нямат толкова добри междуличностни умения. За тях е важно да има приемане и разнообразие на различните, да няма дискриминация. Много са независими, смели и искат всичко тук и сега“, обясни Лили Георгиева. Поколението Алфа са децата, родени след 2012 г. "Вече се вижда, че те идват с онлайн живеене, глобална свързаност, технологична ориентация. Може би тяхното бъдеще няма да бъде толкова безметежно, както е било това на Z заради военните конфликти и събитията, които бележат настоящето“, допълни тя. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Хора в неравностойно положение за метростанция "Бели Дунав": Пощадете ни
10:03 / 27.11.2024
Тайната падна, но съмнението остана, Ивонне разкри дълго пазена тайна
09:09 / 27.11.2024
Мицкоски: Няма да отстъпваме от червените линии в преговорите с България
18:03 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |