ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Евгени Димитров: Ние винаги сме на крачка от голямото бъдеще | ||||||
| ||||||
Фотообективът му запечатва много от паметните моменти от прехода. Част от тях са показани в изложбата "Фрагменти от уличната сцена на 90-те“. Тя може да се види в Централните софийски хали до края на юли. "Тогава всичко беше за първи път и всичко беше ново, което е разкошно. Тогава можеше да изскочиш на улицата и да започнеш да твориш нещо. Това общуване с публиката беше много интензивно. По "Витошка“ буквално не можеше да мине трамвай от тълпата, която се събираше да гледа уличните артисти. Повечето от тези артисти станаха звезди в България и в чужбина. Всички тези хора не мислеха какъв е пазарът, каква е публиката, дали ще ги приеме, каква е настройката, какво е времето. Те просто имаха желанието да излязат и да споделят себе си. Всъщност се оказа, че споделянето им се харесва от много, много хора“, припомни Димитров. 90-те години са период на истински преход. "Виждахме, че се разделяме с нещо старо, че идва нещо ново. Чакахме го то да дойде, пък ние нищо да не направим. И от това може би идва известна част от разочарованието. Нищо от това, което си мислехме, че ще ни бъде дадено, не си го взехме. Просто трябваше да бъдем малко по-активни и по-настоятелни. Много пъти съм виждал как едно голямо нещо може да се промени, то е само на една крачка, на една стъпка, но никой не я прави“, каза Димитров. В същия този период започва да се наблюдава и друг процес – този на отказ от мислене и анализиране. "Цялата култура в голяма степен беше насочена към отказ от мислене. Вместо да се възползваме изцяло от гигантския достъп до информация, който може да имаме, ако търсим, ние отказваме да търсим и чакаме да видим какво ще ни предложат“, коментира фотографът. В момента отсъства разговор за старите символи на прехода, отбеляза Евгени Димитров. "Те са една много удобна стока за употреба от пропагандата. В момента, в който някой започне да експлоатира стария символ като слоган – дали е за политика, дали е за филия хляб, дали е за лютеница, вече разговорът се размива и всеки започва да наслагва нещо, от което ще изкара дивиденти“, посочи той. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета