ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Доц. д-р Мариана Тодорова: Компании използват масово изкуствен интелект за маркетинг и продажба
Автор: Екип Sofia24.bg 17:57 / 17.08.2023Коментари (0)412
© Фокус
"Маккинзи енд Къмпани“ улавят първите сигнали на промяна от април 2023 година, когато вече има достатъчно критично време на натрупване, така че да се набележат ключови тенденции, които компаниите са започнали да следят и да интегрират в своята работа, с цел да бъдат по-ефективни. Това коментира в предаването "Сценарий от бъдещето" на Радио "Фокус" с водещ Ива Дойчинова футурологът доц. д-р Мариана Тодорова.

"Направено е запитване между 1684 мениджърски кадри от различни фирми, най-вероятно става въпрос за над 1000 компании. Изследването е продължило между 11 и 21 април. Констатирано е, че 79% от хората са използвали поне веднъж големи езикови генеративни модели. В този период със сигурност може да кажем, че това са ChatGPT 3 и ChatGPT 4 на OpenIA, защото техните конкуренти Bard на Google и Llama2 на Meta все още не са толкова популярни през това време.

22% използват тези модели за различен тип дейности,почти всеки ден. От западния корпоративен свят виждаме, че от 100% - 100% са ползвали поне по веднъж един от тези езикови модели. Ако направим паралелно изследване в България обаче резултатите биха били в съвсем различни пропорции. Може би около 30-40% никога няма да са използвали подобни модели, а просто ще са се опитвали или само ще са чували за тях", каза още доц. д-р Тодорова.

По думите й Маккинзи са направили и анализ, тип разрез по континенти: "В САЩ 28% от хората казват, че активно използват всеки ден езикови модели, в ЕС 24%, в Азия 22%, а Китай 19%. Сингапур и Южна Корея са лидерите, но както каза Стюарт Ръсел: "Те по-скоро развяват знаме и си правят PR, като по този начин казват колко са напреднали и че имат свой мултимодален изкуствен интелект, който от две-три години трябваше да бъде популяризиран. Очевидно не го ползват, а са ограничили и цензурирали сред компаниите и фирмите ползването на ChatGPT 3, ChatGPT 4 и другите езикови модели, защото това е и средство за навлизане на нов вид информация", обясни футурологът.

По думите й Маккинзи прави изследване, за да разбере за какво компаниите най-много използват големите езикови модели: "На първо място - маркетинг и продажба, на второ място за развитие на продукти и услуги, които са нови, иновативни, на бъдещето. Много по-малко фирми интегрират използването на ИИ за верига на доставки и за търсене на нови пазари".

В аудиофайла може да чуете цялото предаване.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Български тенис
Риск от чума по дребните преживни животни
Градският транспорт в София
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията