ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Доц. д-р Мариана Тодорова: Компании използват масово изкуствен интелект за маркетинг и продажба | ||||||
| ||||||
"Направено е запитване между 1684 мениджърски кадри от различни фирми, най-вероятно става въпрос за над 1000 компании. Изследването е продължило между 11 и 21 април. Констатирано е, че 79% от хората са използвали поне веднъж големи езикови генеративни модели. В този период със сигурност може да кажем, че това са ChatGPT 3 и ChatGPT 4 на OpenIA, защото техните конкуренти Bard на Google и Llama2 на Meta все още не са толкова популярни през това време. 22% използват тези модели за различен тип дейности,почти всеки ден. От западния корпоративен свят виждаме, че от 100% - 100% са ползвали поне по веднъж един от тези езикови модели. Ако направим паралелно изследване в България обаче резултатите биха били в съвсем различни пропорции. Може би около 30-40% никога няма да са използвали подобни модели, а просто ще са се опитвали или само ще са чували за тях", каза още доц. д-р Тодорова. По думите й Маккинзи са направили и анализ, тип разрез по континенти: "В САЩ 28% от хората казват, че активно използват всеки ден езикови модели, в ЕС 24%, в Азия 22%, а Китай 19%. Сингапур и Южна Корея са лидерите, но както каза Стюарт Ръсел: "Те по-скоро развяват знаме и си правят PR, като по този начин казват колко са напреднали и че имат свой мултимодален изкуствен интелект, който от две-три години трябваше да бъде популяризиран. Очевидно не го ползват, а са ограничили и цензурирали сред компаниите и фирмите ползването на ChatGPT 3, ChatGPT 4 и другите езикови модели, защото това е и средство за навлизане на нов вид информация", обясни футурологът. По думите й Маккинзи прави изследване, за да разбере за какво компаниите най-много използват големите езикови модели: "На първо място - маркетинг и продажба, на второ място за развитие на продукти и услуги, които са нови, иновативни, на бъдещето. Много по-малко фирми интегрират използването на ИИ за верига на доставки и за търсене на нови пазари". В аудиофайла може да чуете цялото предаване. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Абонамент
Анкета