ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Димитър Караманчев: "Умотеката" е лека дискотека за ума | ||||||
| ||||||
Четенето ни развива като личности и ни учи да мислим аналитично. По-малко от 1% от хората обаче знаят скоростта си на четене и нивото си на възприемане, на памет и на креативност, посочи той. "Изследвания показват, че някои хора не са променяли начина си на четене от 1 клас – монотонно, линейно, дума по дума, буква по буква. Когато материята е техническа, бизнес, сложна, комплексна, да се чете дума по дума, ред по ред, с една и съща монотонна скорост води до автохипнотични състояния, които драстично намаляват концентрацията, възприемането и въобще запомнянето", обясни Димитър Караманчев. Скоростното четене не означава непременно бързо четене. Това означава съзнателно да избираме скоростта си на четене, обясни той. "Повечето хора не разбират, че когато четат с бавна и монотонна скорост, те не подават достатъчно информация на мозъка си. 200 думи в минута не са достатъчно човек да се концентрира. Напрегнатата концентрация всъщност изморява, защото мозъкът ни запълва незаетия ресурс с други задачи. Трябва да можем да променяме скоростта и в такива моменти да увеличим от 200 на 1000 думи в минута, след това да минем на 500, после да спрем, да четем нормално и бавно, после да осмислим", поясни Караманчев. Метачетенето е метод, който прилага сугестопедията в четенето, ученето, възприемането на информация и информационното претоварване. Сугестопедията е психотерапевтична методика, но и педагогическа форма на изкуство. "Преподавателят, комуникаторът може с интонацията си, с езика на тялото си, с най-различни стимули да въздейства, да чупи монотонността и да предотвратява влизането в автохипнотични състояния. А изкуството е най-добрият начин да постигнем промяна на личността. Метачетенето е създадено преди 13 години, след като се запознах с проф. д-р Георги Лозанов и сугестопедията и видях как човек може да учи между 300 и 500% по-добре с релаксация. Д-р Лозанов е психиатър и учен, който създава метода дидактогения, за да лекува т.нар. учебни неврози, което се среща като симптоми сред 95% от учениците в 4. клас в България. Оказва се, че "прегарянето" е много сериозен казус и е донякъде продължение на учебната невроза, но е работна невроза", разказа Димитър Караманчев. На "Умотека" хората не просто научават, а преживяват метода сугестопедия. Всички участници ще разберат нивата на когнитивните им показатели – памет, креативност, скорост на четене, ниво на възприемане и отношение. "След това участниците ще имат възможност да създадат собствен герой. Във всеки от нас има много личности и това е напълно нормално. Различните личности у нас използват различни части от нашия мозък. Оказва се, че ученикът у нас е най-неподходящата личност за учене и възприемане на нова информация, тъй като той системно е третиран от системата не по най-добрия начин. След това с техники за скоростно четене, за памет, за концентрация под формата на игри хората ще могат да повишат показателите с между 30 и 50%", обясни организаторът на събитието. 10% от всички приходи от билети и от изложителите отиват за читалище "Тротоара". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Влак с близо 60 пътници дерайлира на гара в София
20:05 / 23.11.2024
Катастрофа затруднява движението по Подбалканския път
17:01 / 23.11.2024
Коледна приказка: Най-красивите базари в Европа през 2024
16:19 / 23.11.2024
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета