ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Десислава Бинева, директор на Български културен център в Париж: Успешна културна политика се прави със самочувствие, но без претенция | ||||||
| ||||||
По думите й в изложбата е представена историята на българското килимарство, като целта й е да популяризира една от най-интересните български живи традиции в чужбина. "Килимарството е един от най-интересните занаяти, които се развиват в България в продължение на векове и е много жалко, че в чужбина за широката публика има наистина много малко систематизирана информация по тази тема, а и честно казано в самата България. Ние знаем много малко за този занаят, той в автентичния му вид вече почти не съществува,“ сподели тя. Всички експонати са собственост на Якоб ван Бейлен – приятел на България и притежател на най-богатата частна колекция от над 900 автентични старинни български килими от всички региони на страната. "Интересното е, че не ние, а един чужденец иска да създаде Национален музей на българското килимарство, което е неговата мечта, където ценните оригинали, намерени в годините от него, да продължат да бъдат съхранявани и запазени за идните поколения,“ обясни Десислава Бинева. Изложбата е разказ за едно от многото лица на България, убедена е тя, тъй като прави усилието да покаже автентични артефакти. Това е разказ за живите традиции, което е огромно богатство и в малко държави по света е запазено все още. Това, което засяга нашата идентичност е нещо, което наистина интересува французите, това, което е различното у нас. Нещата, които ни обозначават, като кирилицата, кукерите, за тях са любопитни и ги карат да ни опознават по-добре, обясни още тя. "Става въпрос за представянето на една култура в друга, в чужда културна среда, където е важно как боравим с тази различност, как я артикулираме, как я поднасяме, как се опитваме да се впишем в контекста на страната, на другата страна, пред нейната публика в дневния ред на нейния обществен ход. Аз мисля че това е разказ, диалог, разговор. Мисля че не е въпросът в изолирания факт какво правим, за да разкажем за страната си, а огромно значение има как го правим,“ допълни тя. Успешна културна политика се прави трудно. Културната дипломация е един комплекс от много фактори, които трябва да бъдат добре осмислени и артикулирани. "Успешна културна политика в чужда държава се прави с честност, възпитано, със самочувствие, но без претенция. Мисля, че е важно да има ясно изведени приоритети, добре обмислена селекция, мисля че е важно да си кажем и да артикулираме ясно, че не непременно това, което е национално значимо, като теми, като хумор, като постижения, е значимо в международен контекст,“ категорична е тя. Десислава Бинева допълни още, че управлението на култура работи предимно с контекст и с определен момент. Публиката на всяка държава, на всеки град дори, е различна "Има различни културни натрупвания, възпитание и обществени нагласи, важни теми в определен момент. Във всяко едно място контекстът трябва да бъде добре осмислен, за да може нещото, което предлагаме, да бъде възприето като конвертиран културен продукт.“ Експозицията може да бъде разгледана от 18 април до 14 юни в галерията на Българския културен институт в Париж. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драматичен финал в "Черешката на тортата"
11:30 / 21.12.2024
Обрат във времето в София
08:33 / 22.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета