ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Ако желаете да върнете дадена стока, има само едно условие | ||||||
| ||||||
Експертите от "Ние, потребителите“ са подготвили образец на формуляр за отказ от покупка от електронен магазин, който да улесни хората да упражнят правото си да върнат в 14-дневен срок закупена стока, съобщават от сдружението. С писмено заявеното желание за разваляне на сделката потребителите ще имат безспорно доказателство, че са уведомили търговеца надлежно и в срок. Формулярът може да се открие тук: https://bit.ly/3U95R5c Съвети В срок до 14 дни от получаване на стоката имате право да се откажете от сделката, като не е необходимо да посочвате причина за това, посочват от "Ние, потребителите“. Задължително условие обаче е да не сте я употребявали, а само да сте я прегледали така, както бихте направили преди да я купите, ако бяхте във физически магазин. Препоръчително е да използвате формуляр за отказ, който да изпратите на търговеца по е-поща с копие до вас или чрез куриер, като на товарителницата опишете съдържанието и поискайте обратна разписка. От датата, на която сте информирали търговеца за желанието си да върнете закупените стоки, текат нови 14 дни, в които трябва да му ги изпратите обратно. Преди това проверете дали има изрично посочен адрес за приемане на отказани покупки. Посочете на товарителницата какво се съдържа в пратката и оставете възможност за предварителен преглед, след това я сканирайте и я изпратете по имейл на търговеца и я запазете като доказателство при възникване на спор относно надлежността на упражненото право на отказ. Доказателство До 14 дни от получаването на доказателство от потребителя, че е изпратил стоките обратно или най-късно от получаването им, търговецът е длъжен да възстанови заплатените от клиента му суми. Той е длъжен да го направи чрез използваното от потребителя платежно средство при извършването на покупката. По изключение може да бъде и по алтернативен път, но само ако това не е свързано с разходи за клиента и той е дал изричното си съгласие. Неустойка Ще трябва да заплатите разходите за куриерската услуга по връщането на стоката, но само ако търговецът предварително е посочил това. Преди да вземете окончателно решение, не забравяйте да имате предвид и таксата за доставката, ако сте платили такава, за да прецените доколко упражняването на правото на отказ е рентабилно във вашия случай с оглед цената на покупката. За някои стоки и продукти правото на отказ е неприложимо - за индивидуалните поръчки, запечатаните продукти с авторски права и поради хигиенни съображения. Тези и всички други случаи са подробно изброени и описани в чл. 57 от Закона за защита на потребителите, като търговецът е длъжен предварително да уведоми потребителите за това обстоятелство. Ако вече не сте го направили, проверете сега дали вашите не са сред тях. При физическите магазини търговците не са длъжни да приемат обратно вече продадена стока, освен ако не е с дефект или опасна. Могат да го направят по собствено желание, под формата на добра практика. Ако са го обявили обаче, трябва да го изпълнят, в противен случай ще е налице нелоялна търговска практика. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обстановката на АМ "Тракия" – в ролята на репортери са самите шофьори
08:28 / 30.11.2024
Животновъди от района на Велинград посрещнаха изгрева с нов протест
08:27 / 30.11.2024
Доц. Наталия Киселова: Искам да се извиня на всички български граждани
11:01 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета