ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Ако усещате загуба на ускорение, колата не може да се движи с висока скорост и при натискане на газта забавя, имате сериозен проблем | ||||||
| ||||||
На какво да обърнете внимание, ако усетите осезаемо намаление на динамиката и влошаване работата на двигателя? Външно влияние Работата на всеки двигател зависи от температурата на околната среда и от количеството кислород, постъпващо в него. Когато настъпва горещото време и въздухът се разрежда, тогава атмосферните двигатели изпитван недостиг на кислород, необходим за процеса на възпламеняване. В този случай се наблюдава промяна в работата на мотора. Надморска височина и валежи В планината този ефект е по-забележим. Въздухът там е разреден и колкото по-високо се изкачвате, толкова повече намалява мощността. На 1000 м надморска височина мощността спада с около 10% при атмосферните двигатели. На 2000 м надморска височина вече говорим за до 30% спад, над 3000 метра атмосферен двигател със 100 к.с. губи половината от мощността си. Изключение правят турбо двигателите, при които постъпващият въздух е с висока плътност. В жегата и по високопланинските пътища турбокомпресорът помага за поддържане на относително добра динамика. При дъжд аеродинамиката на автомобила се влошава и съпротивлението при контакт на гумата с пътя се увеличава. При силен дъжд плътността на средата, през която се движи автомобилът, може да е до 800 пъти по-висока. Това влияе на динамиката. Насрещният вятър също пречи сериозно. Ако скоростта му е 20 м/сек, той "изяжда" до една трета от мощността при скорост на движение от 100 км/ч. Горивна помпа Най-често за загубата на динамика е виновна горивната помпа. След няколко години работа налягането в горивото в системата може рязко да падне. Започват прекъсвания в смесообразуването, горивната смес е обеднена, в резултат на което отделяната енергия при изгаряне намалява. Запушен филтър Запушеният филтър е една от основните причини за рязкото намаляване на постъпващия въздух. Задръстен с мръсотия, прах и сухи листа, филтриращият елемент намалява циркулацията на въздуха почти наполовина. Естествено, вече не може да се говори за правилното смесване на гориво и кислород. Дефектен съединител Повреда в трансмисията също води до загуба на мощност. Износените дискове на съединителя се приплъзват и се губи част от въртящия момент. Стига се до прегряване и по-бързо увреждане. Водачът първо усеща загуба на ускорение, след това колата не може да се движи с висока скорост и при натискане на газта забавя. В резултат на това колата може в най-добрия случай да пълзи на втора или трета предавка със скорост от 30 км/ч. Този ефект може да се получи не само при механична, но и при роботизирана трансмисия. Лош бензин Нискокачественото гориво води до детонационен ефект в двигателя, пише carmarket.bg. Сместа не издържа на компресията и налягането спада до появата на искрата. Освен това може да се образува възпламеняване на сместа на няколко места в горивната камера, което води до експлозивно възпламеняване на сместа. Това от своя страна пречи на движението на буталото, което съответно намалява мощността. Детонациите са опасни и с това, че разрушават части от буталната група и причиняват щети на стените на цилиндрите. Дефектни сензори Ако някои сензори се повредят, електронният блок за управление поставя двигателя в авариен режим. На таблото светва Check Engine и това е сигурен знак, че сте за сервиз. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета