ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Зорница Трифонова: Връзката родител-учител е ключова за образованието на детето
Автор: Харитина Агопян 11:51 / 16.02.2024Коментари (0)1046
©
Добрите отношения между родители и учители са ключови за доброто образование и възпитание на детето. Това каза Зорница Трифонова в "Денят на Фокус“ по Радио "Фокус“. Тя даде подробности за форума "Родители и учители: Заедно за детето“, който повдига темата за връзката между училището и родителите. Трифонова е част от екипа на асоциация "Родители“, координатор програма "Образование, социално и емоционално учене“.

Представително изследване на асоциацията пита родителите какво мислят респондентите за образованието на децата им. “Голяма част – 70% казват, че учителите на децата им са добри. Явно доверие към учителя съществува. То прави родителя спокоен и уверен, че може да се обърне към учителите на детето си.

Голяма част от детския живот минава в компанията на учители – в градината, в учебното заведение. Връзката родител-учител се води от учебното заведение до голяма степен. Институциите са местата, които следват определени ценности, имат мисия, която се задава от екипа учители, затова учителя става водещ в отношенията с родителя. Той задава тон. Комуникацията се променя – когато възрастните променят нагласите си един към друг. Доброто общуване между тях е добро за детето", категорична е Трифонова.

Доверието се гради от информацията, която родителят получава от учителя. Честите срещи, индивидуалните консултации, не само когато има проблем, носят спокойствие на семейството. Когато един родител знае, че родителите виждат силните и слабите

страни на детето, това предизвиква доверие към учителя, отчете Трифонова.

Проучването показва, че родителите са готови да се срещат повече индивидуално с учителите, да бъдат част от тематични родителски срещи, да участват в училищни проекти. “Подкрепяме учителите да развиват взаимодействие с родителите при образованието на децата. Учителите казват, че около 10% от родителите изобщо не се интересуват от обучението на децата си.

90% от родителите се интересуват от начина, по който се развива детето им в обучителна среда. Още от детската градина трябва родителите да бъдат ангажирани с живота на детето им в образователните институции. Разбира се, че трябва да има граници, защото учителят е този, който отговаря пряко за възпитанието и образованието в институционална среда", смята Зорница Трифонова.

Един учител няма как да свърши добре работата си, ако не дава обратна връзка на родителя. В някои държави има специален човек, който поема по-тежките случаи с децата и поема част от споделянето на информацията с родителите, но няма вариант учителите да не дават обратна връзка, каза още експертът.

“Има задължителни родителски срещи. От чисто информационни и скучни събития тези срещи трябва да се превърнат в ефективни. Те трябва да служат за обсъждане на важните въпроси за децата. Често родителите не се познават помежду си, а децата им са в един и същи клас и група в градината. Асоциацията работи и в посока на това, родителите да се опознаят едни други по-добре", заяви Трифонова.

Мит е, че учителите искат само да преподадат материала си и не се интересуват доколко децата са го разбрали. “Виждаме добри примери във всяка градина и училище. Не 100% от екипите са 100% мотивирани, но повечето учители, с които се срещаме, правят чудеса от храброст, за да дадат възможно най-доброто на

децата, да им помогнат да се развиват. Знанието вече е много достъпно и ролята на учителя става все по-менторска. Как да учат, как да се развиват през целия си живот, как да добият социални и емоционални умения са въпроси, с които учителите вече се заемат", разказа образователният експерт.

“Преди 10 г започнахме да развиваме методика за взаимодействие с родителите. Практика от друга държава невинаги работи у нас – трябва да има връзка с местния контекст. Нужна е системност на прилагане. Невинаги от първия път родителите откликват. Добра практика са събития, свързани със сплотяване на общността – например спортни празници. Важно е градината и училището да споделят ценностите си с родителите - така семействата припознават тези ценности", заключи Зорница Трифонова.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
Бюджет 2025
Влизането на България в Шенген
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да (578) 53%
Не (399) 37%
Не мога да преценя (110) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията