ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Знаете ли какво да направите, ако светне лампата ABS на таблото? | ||||||
| ||||||
Ако лампата ABS изобщо не свети, когато стартирате двигателя, тогава индикаторът най-вероятно е повреден. Ако обаче светлината не изгасне след известно време, това показва някои проблеми в системата ABS, пише AutoMedia.bg. В тези случаи бордовият компютър, откривайки повреда, генерира код за грешка, съхранява го в паметта си и включва предупредителния индикатор. Обикновено този индикатор се показва на таблото като икона с буквите ABS, осветени в жълто, но някои автомобили имат зелени, червени или оранжеви светлини. Най-вероятните причини за активиране на предупредителния сигнал са: - Проблем с блока за управление на системата ABS. - Няма връзка със сензора на колелото, тоест проблем с проводниците. - Самият сензор е счупен. - Проблеми с конуса на главината на колелото. Всички описани неизправности могат да се появят, както при стартиране на автомобила, така и по време на шофиране. Ако индикаторът на ABS мига: Най-вероятно сензорите на антиблокиращата спирачна система са се повредили и изпращат неправилни сигнали към компютъра. Това означава, че компютърът ще дава на колата неправилни команди. Разбира се, за да избегнете проблеми, можете просто да изключите ABS, но е по-добре да отидете в сервиз. И там, ако се налага, сложната бордова електронна система на вашия автомобил да трябва да бъде "препрограмирана“. Защо се случва това? - Проводниците може да се прекъснати, да не дават контакт и да се търкат в колелото поради неравни пътища или просто поради дългосрочна употреба в автомобила. - В контактите може да е попаднала влага или те да са ръждясали. - Сензорите може да са запушени с пясък и мръсотия и следователно не могат да предадат получената информация към ABS блока. - Спомняте ли си, че не сте ходили в сервиз, за да ви ремонтират колелата? Понякога механиците изключват сензорите на системата ABS и забравят да ги включат отново. Възможно е и самото колело да не е монтирано правилно. - Проблемите с блока за управление на системата ABS са по-сложни и могат да бъдат диагностицирани само в автосервиз. Какви рискове крие неизправната ABS система? - Ако проблемът е изгоряла крушка в самия индикатор, тогава нищо. Сменяте го и продължавате. - Ако лампата за ABS светне по време на шофиране, не се паникьосвайте и не спирайте внезапно – в повечето случаи е безопасно да продължите да шофирате. Но трябва да сте наясно, че не можете да разчитате на антиблокиращата спирачна система, както и на автоматичния контрол на сцеплението и адекватна работа на системата за контрол на стабилността, тъй като всички тези компоненти и системи са свързани помежду си. Ето защо е важно да разгледате внимателно как се държи колата и дали спирачките работят правилно, след което да прецените дали ще можете на собствен ход да отидете до сервиза или ще се наложи да използвате "Пътна помощ“. Какво можете да направите сами, ако лампата ABS свети? Повечето проблеми с ABS изискват специализирани знания и оборудване за отстраняване им, но има няколко неща, които можете да направите сами. - Проверете бушоните (има няколко от тях, всички са разположение в двигателното отделение) и сменете този, който е изгорял. - Повдигнете автомобила и проверете състоянието на контактите и проводниците, отиващи към сензорите на колелата. - Проверете сензорите и ако е необходимо, избършете ги и ги подсушете. - Проверете нивото на спирачната течност. - Проверете електронния блок за управление, за да видите дали има течност по него. За да направите това, първо откачете акумулатора, след това изключете пакета от кабели с конектори и проверете устройството. Ако по него има влага, изсушете го. - Ако разполагате с необходимото оборудване за диагностика, можете да откриете кода на диагностичната грешка и след това с помощта на Google да разберете каква точно е тя. Ако всичко това не дава резултат, изходът е само един – посещение в сервиз, където ще бъде извършена диагностика. В крайна сметка безопасността е най-важна – както за шофьора и спътниците му, така и за останалите участници в движението. А тя до голяма степен зависи от състоянието на спирачната система на автомобила. Затова и с нея компромиси не трябва да се правят. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Шофьор на тролейбус в София е със счупена ръка след бой с велосипедист
07:56 / 26.11.2024
Хора в неравностойно положение за метростанция "Бели Дунав": Пощадете ни
10:03 / 27.11.2024
Тайната падна, но съмнението остана, Ивонне разкри дълго пазена тайна
09:09 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета