ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Живко Живков: България стои добре на световния пазар на млечни продукти | ||||||
| ||||||
Признание за качеството на българската продукция са многобройните дългосрочни договори с редица страни от Азия и Европа, посочи той. "В България има много добри ферми, които произвеждат качествено и здраво мляко, което стига до потребителя не само в България, но и в чужбина. Редица мандри спокойно могат да се конкурират, дори да изпреварят много от продуктите в Западна Европа и в света“, категоричен бе Живков. През последните години са инвестирани много европейски средства в оборудване и в селекция на стадата, посочи той. "Хората разбраха, че със стабилна работа и с добри условия могат да произвеждат качествена продукция, което увеличи и млеконадоя, съответно и пазарите, които ние търсим. Стадата продължават да се увеличават, на фона на повсеместната криза. Чест прави на хората, които се занимават с това, че продължават да поддържат високо качество“, допълни Живко Живков. Изпълнителният директор на "Ел Би Булгарикум“ отбеляза, че срокът на годност при различните видове млечни продукти се определя от начина на производство и най-вече от състава на вложеното мляко. "С изчистени елементи и съставки на млякото срокът на годност след опаковането на киселото мляко е между 20 и 22 дни и 12-14 дни за прясното мляко. Това са срокове, в които хората могат да разчитат, че се запазват вкусовите и здравословните качества на продуктите. Най-важен е съставът на млякото. Всички подсладители, емулгатори и стабилизатори водят до увеличаване на срока на живот на бактериите, които да поддържат живи клетките в млякото“, обясни той. Срокът на годност на прясното мляко след отварянето му е около три-четири дни, а при киселото е малко по-дълъг. Пастьоризацията е термичен процес, който води до увеличаване трайността на млякото и до неговата безопасност чрез понижаване или унищожаване на микроорганизмите в суровото мляко. При класическата пастьоризация се използват температури около 85 градуса, докато при UHT технологията температурата достига до и над 100 градуса. "Предимството на първия вариант е, че се запазват част от хранителните вещества, като витамини, протеини, лактози, докато при UHT технологията значително се увеличава трайността, но намаляват животворните организми в млякото“, обясни Живко Живков. Погрешно се счита, че значително по-дългият срок на трайност на българското кисело мляко в сравнение с преди десетилетия е свързан с понижаване на качеството му, отбеляза той. "Истината е, че трайността на млечните продукти е свързана със значително подобрената хигиена на производство и съхранение на продуктите. Съвременните хигиенни изисквания предлагат елиминиране на т.нар. странична микрофлора, като дрожди, спори, плесени, които в миналото не са били изолирани“, обясни Живков. За разлика от другите видове йогурти, закваската на българските кисели млека се състои само от два бактериални вида – Lactobacillus bulgaricus и Streptococcus thermophilus. "За разлика от гръцкия йогурт, например, в технологията на българското мляко липсват процеси на отцеждане и сгъстяване и по този начин в нашето мляко се съхранява концентрацията на нискомолекулните субстанции, като свободни аминокиселини, пептиди, калций, магнезий, фосфори. Това отличава българското кисело мляко“, посочи Живков. Разнообразието в цените на млечните продукти е толкова голямо, колкото и разнообразието и в предлаганата продукция. "Наличието на чисто мляко или на добавки формират цената. В момента сме свидетели на истинска криза в набавянето на истинско мляко като суров продукт“, призна Живко Живков. Сухото мляко в млечните продукти остава голям проблем, призна Живков. "Пазарът на сухото мляко е отворен и по никакъв начин не може да бъде регулиран и забранен вносът. Предприятието, което аз управлявам, не използва сухо мляко и така ще бъде, докато съм ръководител там“, категоричен бе Живков. Изпълнителният директор на "Ел Би Булгарикум“ обяви, че до края на месеца "Български държавен стандарт“ за киселото мляко отпада. "Всички, които искат да гарантират качество, трябва да извадят сертификат, че са защитен продукт – това е новото понятие на БДС. По този начин ще защитим нашето географско понятие не само на нашия пазар, но основно в Европа и в света“, обясни той. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (109) | 10% |