ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Защо пътищата у нас са едни от най-опасните в Европа? | ||||||
| ||||||
Опасни, тъмни и изоставени. Така изглеждат много от пътищата в страната. Заради неравната настилка, съчетана със стария автопарк у нас, шофирането с превишена скорост или в нетрезво състояние, плащаме прескъпа цена - в изгубени човешки животи и стотици почернени семейства. Само миналата година при пътни инциденти в България са загинали 524 души, 30 от тях са деца. И всичко това на фона на полицейски акции, повече камери, по-високи присъди, отнемане на автомобили и над 1 милион глобени шофьори. "Втори живот живея, от момента на катастрофата не си спомням нищо", разказа Александър Баландин пред обществената телевизия. 30-годишният Александър пресича едно от най-опасните кръстовища в Русе на зелен светофар. Три дни по-късно се събужда в болницата. "Ставата ми е натрошена, ключицата и половината глава ми е счупена. Претърпях две операции. Който ме блъсна, не ме е потърсил, от КАТ ми казаха че не ме е видял просто, това му е оправданието на човека", допълва Александър. Но не само високата скорост убива, лошата инфраструктура също. "Намираме се на Дунав мост. Липсва пътна маркировка най-малкото. Има дупки, нацепвания, работата по пътищата трябва да се подобри", заяви инж. Свилен Костадинов – експерт по пътна безопасност. Най-опасният път в Русенско обаче е отсечката Русе-Бяла, но не защото е осеяна с дупки, а защото не е проектирана да поеме огромния трафик. Докато се изгради автомагистралата Русе-Велико Търново, колчета ще ограничават рисковите изпреварвания в натоварения участък. "Самият факт, че има увредени от тези колчета, някои липсват, показва, че те до известна степен са си свършили работата", обясни инж. Костадинов. В Северозападна България също чакат пари за пътища. От 30 години няма средства за ремонт на 4 километра между врачанските села Лесура и Три кладенци. "Трапищата станаха още по-дълбоки." "Ако е валяло дъжд и са пълни с вода, там си оставате." "Като се счупи колата, си остава пред нас и това е". Пет са опасните трасета в област Видин. В село Медовница стават най-много катастрофи, защото от там минава международният път Е79, водещ към Дунав мост 2. Заради изграждането на бъдещата магистрала Видин-Монтана трафикът на камиони е изведен от град Димово и село Бела. Според статистиката на Пътна полиция обаче, най-много жертви у нас взимат първокласните пътища. А според експертите по безопасност на движението трябва още да се затегне контролът върху водачите, за да излезем от негативната статистика на Европа. "За водачите –санкциониране, подобряване на обучението им. Относно превозните средства – подобряване на техническите прегледи, подобряване на законодателството за тяхното регистриране", коментира инж. Свилен Костадинов. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Влак с близо 60 пътници дерайлира на гара в София
20:05 / 23.11.2024
Катастрофа затруднява движението по Подбалканския път
17:01 / 23.11.2024
Коледна приказка: Най-красивите базари в Европа през 2024
16:19 / 23.11.2024
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |