ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Законодателни промени и единна държавна политика са необходими в сферата на пътната безопасност | ||||||
| ||||||
Организатор на двудневния форум, който се проведе на 15 и 16 септември в Хисаря, е Българска браншова асоциация "Пътна безопасност“, а вестник "Строител“ традиционно бе медиен партньор на събитието. Сред официалните лица бяха главният прокурор на България Иван Гешев, главният секретар на МВР гл. комисар Петко Тодоров, зам.-министърът на транспорта и съобщенията Николай Найденов, зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов, председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура“ инж. Иво Иванов, председателят на УС на Българска браншова камара "Пътища“ (ББКП) инж. Стефан Чайков, кметът на община Пловдив Здравко Димитров, инж. Алекси Кесяков, съветник на министъра на вътрешните работи, проф. Иван Марков, ректор на Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ). Конференцията откри председателят на УС на ББАПБ д-р ик.н. Николай Иванов, който е и член на УС на Камарата на строителите в България. "През годините на това събитие са се раждали много идеи, които са допринасяли за повишаване на пътната безопасност, правени са и законодателни предложения. Надявам се, че и сега ще стигнем до добри идеи, които ще допринесат за намаляване на травматизма по пътищата“, каза д-р Иванов. В приветствието си главният прокурор Иван Гешев отбеляза необходимостта от единодействие на компетентните институции посредством въвеждане на единна държавна политика, предвиждаща конкретни мерки за противодействие на тежките ПТП и намаляване на пътните нарушения. Гешев посочи, че са нужни нормативни промени, с които да се преодолеят законодателните празноти и недостатъци в сега действащите разпоредби по отношение санкциониране на нарушителите на пътя. "Трябва да има и комплексни изменения в административния процес и Закона за движение по пътищата с оглед упражняване на контрол над компетентните държавни институции и техните правомощия по превенция и предотвратяване на тежките пътнотранспортни произшествия“, изтъкна главният прокурор. В заключение Иван Гешев подчерта, че държавните институции са призвани да служат на всеки български гражданин, като осигурят необходимите условия за гарантиране на неговия живот и здраве. "За да бъде постигнато това, следва компетентните структури да работят съвместно в борбата срещу войната по пътищата“, завърши главният прокурор. "Пътната безопасност е огромно предизвикателство пред всички нас. Оказа се, че за да достигнем до решение, е необходима колективна отговорност, но се получава точно обратното – колективна безотговорност. Искаме да правим конкретни стъпки и да намираме решения, но за жалост растежът ни минава през форсмажорни обстоятелства, тежки поражения и война по пътищата. Факт е, че взаимодействието не дава резултат“, каза зам.-министър Николай Найденов. По думите му добрите световни и европейски практики у нас се пречупват по български и резултатът не е добър. "Всички, които са в тази зала, могат да намерят решения на проблемите, тук виждам академичната общност и хора, пряко ангажирани с пътната безопасност. Нека да си зададем въпроса – защо не се получава положителен резултат и какво трябва да се случи, за да прояви обществото и държавата крайна нетърпимост към безумията по пътищата?“, каза Найденов. Той обърна внимание и на факта, че няма единна национална политика по пътна безопасност. "Тя трябва да е устойчива и с ясна концепция за колко години ще работи. През 2022 г. видяхме какъв резултат даде липсата и на финансова рамка“, посочи зам.-министърът на транспорта и съобщенията. "От името на ББКП аз апелирам към държавните институции да се заемат сериозно с актуализирането на пътната стратегия на България, така че да имаме работеща пътна карта“, посочи инж. Стефан Чайков. Според него в Програма "Транспортна свързаност 2021-2027“ трябва да се приоритизират обектите, от които зависи пътната безопасност – черните точки, кръговите движения, обходите на населените места. "Всички сме участници в движението – и като пешеходци, и като шофьори, затова всички имаме отговорности, не само държавата“, каза Здравко Димитров. Той даде пример с ул. "Асеновградско шосе“ в Пловдив, където доскоро са се случвали доста пътни инциденти, преди той да издейства в проекта за ремонта да бъдат предвидени кръгови кръстовища, осветление, локални платна. Димитров сподели, че сериозен проблем за Пловдив е ежемесечният трафик от 6 млн. автомобила, който създава предпоставки за задръствания, замърсяване на въздуха, закъснения за работа. "Всичко това е предизвикателство. С моя екип сме се заели да решим тези въпроси. Работим в тясно сътрудничество с органите на реда, ще им съдействаме и със закупуване на видео регистратори“, каза още Здравко Димитров. "Поздравявам организаторите на тази конференция за усилията, които полагат не само за провеждането на това значимо събитие, а и за повишаването на пътната безопасност у нас като цяло“, каза проф. Иван Марков. Според него темата касае сложен и многофакторен проблем. "Започва се от пътя – проектиране и изграждане, поддръжка на пътната инфраструктура. След това идва и организацията на движението“, коментира ректорът на УАСГ. Гл. комисар Петър Тодоров акцентира върху притеснителна тенденция. "В рамките на разпоредена специализирана полицейска операция за спазване на Закона за движението по пътищата особено засилихме дейността по линия на установяване на водачите, управлявали МПС след употреба на алкохол и наркотични вещества. Има много сериозно завишаване на установените лица, които управляват МПС след употреба на наркотици. Говорим за над 100% на случаите“, заяви главният секретар на МВР. Тодоров също изтъкна необходимостта от законодателни промени, които трябва да бъдат основно насочени към скъсяване на пътя от нарушението до налагане на наказанието. "За съжаление събираемостта на глобите е около 40%, което създава едно чувство за недосегаемост във водачите. Това не трябва да е така. В другите държави при нарушения наказанието следва много бързо. Така трябва да стане и при нас, за да има дисциплиниращ ефект“, посочи гл. комисар Петър Тодоров. В рамките на форума участниците дискутираха утвърдени и работещи методи в сферата на пътната безопасност, обмениха се нови идеи, положителни европейски и световни практики, съвременни методи за оценка на риска от настъпване на пътнотранспортни произшествия, инфраструктурни решения за ограничаване на опасността и намаляване на последствията от ПТП и други. Традиционно участниците във форума подготвиха заключителна декларация с изводи от събитието. Председателят на УС на КСБ инж. Илиян Терзиев изпрати поздравителен адрес до д-р ик.н. Николай Иванов, в който пожела на него, на членовете на ББАПБ и на участниците в Осмата конференция успешно провеждане на събитието. "Приоритет в дейността на КСБ е подобряването на инфраструктурата, което е ключово за постигането на пътна безопасност. Надявам се и занапред заедно да работим за по-модерна и развита пътна мрежа и за постигането на целите на "Визия Нула“ по отношение на безопасността“, пише в адреса на инж. Терзиев. Вестник "Строител“ също изпрати поздравителен адрес до организаторите. "Пътната безопасност е ключова тема за изданието на КСБ. За нас е чест, че за поредна година в. "Строител“ е медиен партньор на конференцията“, е записано в адреса. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Столичани, започва студен период, неделята ще бъде облачна
08:14 / 10.11.2024
Чужди туристи постоянно се снимат пред една нетипична атракция в София
09:10 / 10.11.2024
"Спаси София": Стига вече! Няма да приемем некачествена маркировка
10:46 / 10.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета