ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Въпреки, че има сложени табели е страшно: Ето какво се случва по родните магистрали, докато се работи! | ||||||
| ||||||
"4 човека и доколкото разбирам това е близо един процент от всички загинали от пътни произшествия в България. В името на какво? Че всички добри намерения водят към ада. И това как може да се преодолее? Ето в наши дни с високи технологии, които всички, всички професионалисти, непрофесионалисти да речем се чували за тях – дрон. Дронът минава със съответната програма, заснема територията, точността е много добра, характерни точки също са заснети, чийто координати се знаят и оттук натам се получава един модел, за който въобще не е необходимо някой да ходи там да го блъскат колите и да забива пирончета. Нещо, което, обаче, трябва да отпадне от нормативната уредба, да ги задължават тези хора да бият тези пирони. Нали две неща - едното е да се въведете технологията и второ да се отмени това задължение. Или пък измерването - ето друг фактор, много важен технически за безопасността", коментира професорът. "Много рядко мисля, че само за магистралите и то за определени участъци биват възлагани поръчки на специализирани лаборатории, които в България са две, три максимум, максимум, но все пак са достатъчни да измерват параметрите на съществуващия път. Това са носимоспособност, равност, гладкост и други такива да не занимавам аудиторията, която става инструментално с едни специализирани автомобили, вътре с доста електроника и така нататък, модерни, които като минат има и георадари също така, които да заснемат каква е настилката, колко е дебела, какви пластове има и така нататък. И всичко това е напълно първо безопасно, защото голям автомобил върви си и не пречи никому, на второ място става много бързо, много точно измерване и дава резултати за куп физически и механически параметри на конструкцията, по които грамотният инженер много лесно може да направи анализ и да оцени състоянието на настилката и степента, до която тя е износена и още колко живот й остава на нея. Тези неща не се правят на по-ниските категории пътища, да речем втори и трети клас и така нататък, доколкото знам впрочем, освен по някакво изключение и моето мнение е, че ако тази практика, която е нормална за нормалния свят, бъде прилагана ежегодно или там на определените експлоатационни периоди за всички пътища, то ние вече ще имаме една доста по-различна картина. И планирането на ремонтите, и поддържането на пътищата вече ще бъде наистина на една строга научна математическа основа, а не на политическите виждания на някои", подчерта Чавдар Колев. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета