ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Внимавайте! Нова заблуждаваща реклама в интернет | ||||||
| ||||||
Вниманието на потенциалните клиенти се привлича с т. нар. карусел реклама във Facebook, която съдържа поредица от визуализации със снимки на коледно-новогодишни стоки и отличителен стикер "супер промоция Black days“. В текста към поста се посочва, че офертата важи "само за потребители, влезли в приложението“. Така хората остават с впечатлението, че ако си изтеглят апликацията и се регистрират, ще могат получат достъп до промотираната "скреч карта“ за отстъпки и да си закупят по-изгодно някои от представените коледни сувенири. Когато потребителят се регистрира и натисне бутона "изтрийте“, открива, че кодът за предоставяната отстъпка се отнася за съвсем друга продуктова група стоки, които нямат нищо общо с привлеклите вниманието му продукти. Напр., рекламата е с еленчета, гномчета и др. коледно облечени създания, а отстъпката е за "спално бельо и чаршафи“, "категория деца“ и пр. Освен това, се поставят допълнителни условия като това да се закупят поне два продукта от посочената категория и те да са на редовни цени, предоставената отстъпка се прилага "за третия най-евтин продукт без намаление“ и др. Особеност, на която също си струва да се обърне внимание, е че валидността на кода за отстъпката е до 24 часа, което изисква и по-спешно решение за извършване на покупката. Чрез заблуда търговецът опитва да убеди потребителя да изтегли приложението, срещу което физическото лице предоставя свои данни. Това дава възможност на търговеца да профилира и да следи потребителското поведение на конкретното регистрирало се лице. Освен това, потребителите са поставени пред свършен факт – привлечени са от коледни стоки, регистрират се в приложението срещу лични данни, "търкат“ полето и установяват, че отстъпките са за друга група стоки. Тогава те имат две възможности – да разгледат артикулите от посочената категория и да изберат от тях според допълнителните условия, или да се откажат от покупката, след като вече са загубили време и са направили регистрация в приложението. Възможно е също така да разгледат и други стоки и да реализират покупки, които в противен случай не биха направили. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета