ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
В последните години са наблюдавани чести опити за изкуствено завишаване на цените от страна на различни онлайн търговци
Автор: Екип Sofia24.bg 12:10 / 13.12.2021Коментари (1)478
© iStock
Периодът след "Черен петък“, преди Коледните празници и началото на зимния туристически сезон е времето с най-голямото потребление на стоки и услуги. Периодът за Комисията за защита на потребителите е най-активен, каза в студиото на Радио София председателят на комисията Димитър Маргаритов. В последните години са наблюдавани чести опити за изкуствено завишаване на цените от страна на различни онлайн търговци преди подобни кампании, след което цените се намаляват.

"Вие оставате с впечатлението като потребител, че тази цена всъщност е намалена, гледайки процента, не толкова самото стойностно изражение, но това беше една заблуда, тъй като тази стока никога не е продавана на тази цена, а още повече това да означава, че се продава с намаление“, каза Маргаритов. Той добави, че през тази година от Комисията за защита на потребителите са попаднали само 2-3 подобни случая, в сравнение с минали години, когато това е се случвало десетки пъти. По думите му, санкциите дават резултат.

"Дори когато посланията на търговците са коректни, като цяло в България се наблюдава по-нисък среден процент намаления на цените в рамките на тези кампании, в сравнение в света“, каза Димитър Маргаритов.

Той даде пример за нелоялна промоция на стока с ограничено количество. При разпространена брошура с тираж над 200 000 броя на намалена елха, проверка на КЗП установява, че в складовите разписки на търговския обект има само три броя от нея.

"За нас това е нелоялна практика, тъй като каква реално е целта на търговеца? Той не носи отговорност и не иска да продава достатъчно сериозни количества и е много вероятно след като сте отишли до магазина, да си купите друга елха, която доста надвишава промоционалната за въпросния артикул. За голямо съжаление, имаме няколко обжалвания на наши актове от страна на големи търговци за такъв тип нелоялни практики. Съдът приема, че по-скоро трябва да бъде отчитано като валидно с малките буквички в края на брошурата, в които пише, че тези цени важат до изчерпване на количествата, без значение какви са били тези количества“, добави Маргаритов.

В Националната агенция за приходите вече се поддържа регистър на онлайн търговците, което означава че те носят пълна отговорност, ако продават дефектни стоки или не искат да уважат правото на отказ от закупена стока.

Председателят на комисията за защита потребителите отчете като проблем продажбата на обявени като собствени вещи артикули в социалните мрежи или други платформи. В този случай администраторите нямат задължение да дават подробна информация относно статута на търговеца. Той изрази надежда това скоро да се промени и когато се предлагат стоки или услуги в дадена платформа, купувачите да са наясно, че продавачът не е търговец.

"Това вие ще го знаете като потребител и това ще влияе пряко върху информирания ви избор, защото изрично ще трябва да бъде посочено, че по отношение на тези лица не важи потребителското законодателство“, добави Димитър Маргаритов. По отношение на туристическите услуги, той съобщи, че през лятото КЗП са извършили над 3000 проверки. Получени са около 400 жалби.

“Разминаването между онова, което е обещано в офертата и това, което се предоставя на място е най-често срещаното като оплакване в тези жалби“, каза Маргаритов.

“Трябва коректност и лоялност. Трябва това, което се поема като ангажимент да бъде изпълнявано на 120% дори, а не само на 100, т.е. винаги да има допълнителна услуга или бонус, които да бъдат предоставени на потребителя“.

Димитър Маргаритов каза още, че в лоялните търговски практики не трябва да има дребен шрифт под черта.

"При бързите кредити успяхме да се преборим и той вече не трябва да бъде там и това е написано в закона. Разбира се, че трябва да се чете всичко и особено там, където има нещо с неясна цел за потребителите, там трябва да четем най-задълбочено“, каза Председателят на комисията за защита на потребителите.


Още по темата: общо новини по темата: 211
13.12.2023 »
30.12.2022 »
24.12.2022 »
23.12.2022 »
21.12.2022 »
16.12.2022 »
предишна страница [ 1/36 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 13.12.2021 г.
0
 
 
Ти да видиш... Той нормалния човешки живот стан скъп, вие говорите за стоките по онлайн пазаруването... Скоро бяхте ли по магазините да видите за какво става дума и то за стоки от първа необходимост...
Коментарите са на публикуващите ги. Sofia24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Малолетни нападнаха служител в България мол
Бюджет 2024
Либерализация на цената на тока
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да (578) 53%
Не (399) 37%
Не мога да преценя (110) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията