ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
В МОН работят за матури с повече задачи с практическа насоченост, въпреки по-виоските резултати | ||||||
| ||||||
"Един от най-важните и концептуални въпроси е как да направим оценяването по-практически насочено. Не толкова с оценяването на възпроизвеждането на знания, а с оценяване на умения – т.нар. "формиращо оценяване", обясни министър Цоков. По думите му в МОН се работи към създаването на входни нива за учениците, които да иамт много по-практическа насоченост. "В България няма толкова много експерти, които да пишат и съставят такива тестови задачи. Ние направихме отделен модул към програмата за Външно оценяване и Държавните зрелостни изпити, за да може да има повече такива задачи от типа PISA не само на Националното външно оценяване, но и в училищата“, заяви Цоков. Той каза, че Външното оценяване за 10 клас тази година е показало, че 1/4 от учениците се справят със задачи, свързани с финансова грамотност. Същият резултат е получен и от резултатите на PISA 22. "Проблемът е, че в часовете по математика не се обръща достатъчно внимание на тези теми. Може би оттук нататък трябва да се пренасочи самият процес на преподаване, да се акцентира върху тези теми в математиката, които имат практическа насоченост", смята министърът. Според проф. Цеков трябва да се променят учебните програми, така че да се намали натовареността в част от класовете и да се въведат часове с по-голяма практическа насоченост. Попитан за това дали изпитите биха могли да съдържат мултидисциплинарни въпроси, министърът обясни, че през тази година се приложил такъв подход за Външното оценяване и Държавните зрелостни изпити. "Първите опити бяха направени с тези две или три задачи от Външното оценяване за 10 клас. Учениците са се справили много добре, защото са демонстрирали знания на различни нива на мислене по отношение на тълкувани на текст, но и с екологията, географията. Това е пътят – задачите да бъдат ориентирани не само към живота и практиката, но и да включват знания и умения от различни области", каза Цоков. Министърът обясни, че въвеждането на повече задачи с мултидисциплинарен характер, ще подобри резултатите на българските ученици на тестовете PISA. Попитан за качеството на образователната система, министърът обясни, че в МОН се разработва програма за въвеждането на стандарт за качество на българското образование. |
Още по темата: | общо новини по темата: 34 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/6 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (109) | 10% |