ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
У нас: И най-бедният да се качи на кола! По света: И най-богатият да слезе от колата | ||||||
| ||||||
В предаването "Икономистът говори“ проф. Балтов направи напречно сечение на проблема "Войни за колите“ в международен план, а по отношение на родната действителност направи следното резюме: "В България нашата цел е и най-бедният да се качи на кола, докато в нормалните столици целта е и най-богатият да слезе от колата“. За пример той посочи няколко мегаполиса, които се опитват да премахнат автомобилите от градския пейзаж - очакваното въвеждане на такса "Задръстване“, премахването на билетите за градския транспорт в Бостън и Люксембург, превръщането на крайбрежната градска магистрала "Жорж Помпиду“ в Париж в паркова зона… И илюстрира този фон с обичайната култура, а именно - желанието колата да е част от теб. "Сам президентът Байдън се определя като момчето с колата“. А Медисън, столицата на щата Уисконсин, е арена на мега шоуто за чудовища на четири гуми. Статистиката, обобщи проф. Балтов, е съвсем директна и ясно показва - за периода от 2001 до 2019 година собствеността на автомобили от домакинствата в Париж спада от 60 процента до 35 процента. "Дали защото са по-бедни… В Германия - държавата на колите и културата на автомобилите, собствеността върху колите от 1998 до 2013 година в поколението до 40 години рязко спада под 50 процента. В чисто поведенчески модел нещата отиват в посока - не, не искам да карам кола. През 1983 година в САЩ в групата от 20 до 24 години, 92 процента са имали шофьорска книжка. През 2017 г. процентът пада на 79. Сега се оказа, че има поколение, при което 21 процента гласуват за правото на това да не шофират въобще.“ "Надявах се, че ние ще направим скок - ще прескочим насищането с автомобили, за съжаление, не го направихме, а се задръстихме. Големият въпрос е: Защо да отиваме там, откъдето другите си тръгват. Защо да харчим пари за свръхмного инфраструктура, която да улеснява автомобилния поток, вместо да направим обратното“, попита риторично проф. Балтов. И препоръча: "Докато новото управление се лута как още да натовари хората, какво още да им вземе, нека вдигне таксите върху автомобилите. По примера на Нидерландия". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Шофьор на тролейбус в София е със счупена ръка след бой с велосипедист
07:56 / 26.11.2024
Хора в неравностойно положение за метростанция "Бели Дунав": Пощадете ни
10:03 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета