ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Тийнейджъри звънят на спешния телефон, повечето обаждания обаче не са за тормоз | ||||||
| ||||||
От началото на 2023 г обажданията от деца на Национaлната телефонна линия са над 7000, като малко над 180 от тях са сигнали за тормоз и насилие, включително и за пренебрегване. "Наскоро имахме случай с момиче, което имаше проблеми с общуването. Беше се скарало с класа си. Тя се обади с въпрос защо се е получило така. Първото нещо е консултантът да свали психическото напрежение и да изгради доверителна връзка, след което да й обясни, че трябва да бъде емпатична, да се отстоява, да казва "не", заяви пред NOVA Георги Иванов от ДАЗД. Фактът, че децата търсят толкова често помощ от непознати консултанти говори за пропуски в комуникацията с най-близките в семейството, смятат и психолози. "Родителите масово не говорят и не разбират нито емоциите, нито желанията на своите деца. Може би защото нямат време и са ангажирани", каза специалистът Веселин Герев. Сред другите чести проблеми, за които споделят, децата е този за големите очакванията към тях. "Става въпрос най-често за тийнейджъри. За тях това е периодът, в който децата изграждат своята идентичност", каза още Иванов. Юношеската агресия също остава сред основните проблеми на съвременните деца, показва наблюдението на експертите. От Агенцията за закрила на детето напомнят, че телефонната линия остава напълно безплатна и денонощна. А номерът е 116 111. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета