ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Тенчо Тенев: Правителството полага неимоверни усилия да вкара камерите на тол системата за контрол на пътното движение | ||||||
| ||||||
За да заработи тази система са необходими софтуерни промени и сертифициране на камерите, а очакванията са това да се случи в рамките на един-два месеца, уточни Тенчо Тенев. Общинските камери за засичане на скоростта също могат да бъдат сертифицирани и използвани за контрол на движението, но за целта са необходими промени в Закона за движение по пътищата, за да се дадат права на общините да използват камерите за контролиране безопасността на движението на територията на градовете. Тези промени биха засилили контрола и превенцията, смята експертът. Той разказа, че през 2017 г. е била тествана немска цилиндрична камера с повече от 100 лазерни датчика за скорост на "Цариградско шосе“. Само за едно денонощие камерата е регистрирала 2400 нарушители. "Камерата струваше около 60 000 лева и щеше да се изплати само за едно денонощие. Но тъй като софтуерът й беше по-различен от нашите, я отказаха. Такива камери трябва да има и всичко ще бъде наред“, каза Тенчо Тенев. По думите му само за миналата година на територията на цялата страна са регистрирани 750 случая на пострадали при пътнотранспортни произшествия повече в сравнение с 2022 г. "Същото е и на територията на София – повече убити, повече ранени. Ръководството на МВР трябва да се замисли и да направи преценка и там, където има началници, които не могат да направят правилна разстановка на сили и средства в "Пътна полиция“, в ГД "Национална полиция“ и в СДВР, да се направят подходящи промени, за да се промени тази статистика“, заяви експертът по пътна безопасност. По дългите прави участъци в столицата, както и в цялата страна, шофирането с изключително висока скорост е ежедневие, отбеляза Тенчо Тенев. "На такива места трябва много по-често да има колеги с патрулни автомобили и с мобилни камери, които да засичат скоростта, да ги спират, да ги санкционират и да им прибират свидетелствата за правоуправление. Това е начинът да се справим с това бедствие.“ Краш тестове нагледно показват какво се случва с пътуващите в автомобил при катастрофа със скорост 256 км/час, въпреки поставените колани и всички системи за безопасност. "Манекените просто ги няма – те са наврени някъде отдолу и колата е смачкана тотално“, даде пример експертът. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1585 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/265 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Някои от най-трудните думи за писане в българския език
10:40 / 01.12.2024
Обстановката на АМ "Тракия" – в ролята на репортери са самите шофьори
08:28 / 30.11.2024
Животновъди от района на Велинград посрещнаха изгрева с нов протест
08:27 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета