ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Скоро в България: Нови лични карти с чип, синият талон и трудовите книжки може да отпаднат | ||||||
| ||||||
"Но някои реформи нямат край - не можеш да срежеш лентата на електронното управление и да кажеш "завършихме го". Няма как например да електронизираме всички регистри за четири години, но можем да електронизираме най-важните. "Важно е да уточним, че в чипа на личните карти няма да има лични или здравни данни. Ще има идентификатор, който е анонимен. На база на него могат да бъдат предоставяни данни от първичните регистри на заинтересовани страни - лекари, КАТ и т.н. В момента правим оценката докога можем да го възложим и докога може да се случи, но до края на годината би трябвало тези карти да са факт. Дали всички ще са длъжни да си ги сменят, също подлежи на преценка, но ако трябва, ще е за сметка на държавата. "Много е важно в момента, в който ти потрябва електронна услуга, да имаш готовото средство, с което да я заявиш. Видяхме опашките пред НОИ в началото на пандемията за изкарване на ПИК, тъй като хората нямаше как да ползват съществуващите услуги. Идеята е да елиминираме този елемент. "Синият талон е от лесните за премахване документи. Той може да отпадне само със законодателно изменение и промяна на някои процеси в МВР. В коалиционното споразумение е записано и отпадането на всякакви стикери - за гражданска отговорност, технически преглед. Това също е лесно. МВР и в момента може да прави тези проверки през таблети, например. И ако талончетата не отпаднат, те със сигурност няма да са задължителни. Тоест няма да могат да те глобят, ако не си носиш съответното талонче или не си залепил стикера". "Повече време ще отнемат трудовите книжки. Сещам се за опита на предишните управляващи да въведат нов дизайн на трудовите книжки - от една страна, това е забавно, от друга - показва, че посоката изобщо не е била към дигитализация. Те трябва да отпаднат, но поетапно. Необходимо е създаването на нови регистри, тъй като в книжките има данни, които са единствено там и никъде другаде. Тя може да отпадне, когато работодател вкара данните в съответния регистър, но те ще продължат да съществуват за тези, които не са сменяли работното си място или пък са безработни". "Една от политиките на нашето министерство ще бъде да прилагаме закона. В момента може да е забранено администрациите помежду си да обменят хартиени документи и вътрешно да действат с тях, но това не значи, че забраната се спазва. Ще прилагаме закона, вътрешният документооборот със сигурност трябва да бъде изцяло електронен, между институциите също. Хубавото, което беше свършено в последните години, е, че системата за обмен на документи между администрациите макар да не е перфектна, работи. Отпадането на печатите е важно, за да отпадне и нуждата от прехвърлянето на документи на хартия". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 16.01.2022 г.
0
на 15.01.2022 г.
0
на 15.01.2022 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Sofia24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета