ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Скоро условията за ремонт и рекламация на техниката, която сме закупили, може да се променят | ||||||
| ||||||
Всяка година 35 милиона тона техника в държавите от ЕС отива на боклука, а потребителите губят почти 12 млрд. евро, когато предпочетат замяната пред ремонта на своя продукт. В отговор на това европейската комисия предлага по-добри условия за ремонт на потребителите. Едно от решенията е по време на гаранционния период от две години производителите да предлагат ремонти, ако те не са по-скъпи от замяната. "И за да сме сигурни, че разходите са ниски, се опитваме да организираме нова екосистема с много предприятия. Те участват в системата за ремонт и в мрежата за обновяване. Производителят ще бъде задължен да разкрива информация за продукта и за това как той може да бъде ремонтиран. Така ще бъде възможно много хора да участват в процеса на ремонт". казва Дидие Рейндерс, комисар на ЕС по въпросите на правосъдието. Друго предложение е да бъде осигурен по-дълъг живот на техниката. Решението е екодизайн. "Бяхме помолени да обмислим промените в дизайна на техниката. Целта е тя да може да бъде възстановявана. Тя ще бъде по-различни от дизайна на вашата днешна перална машина. Но инициативата е да се създаде такъв екодизайн, който да може да се поправя и възстановя по-лесно“, пояснява еврокомисар Рейндерс. А ако техника все пак не може да се ремонтира, е възможно животът ѝ да бъде продължен като суровина. В една от компаниите за рециклиране на техника у нас се преработват 2 хиляди тона годишно. Тук намират екологично убежище компютри, телефони, домакински уреди, акумулатори и батерии, както и производствени и опасни отпадъци. "Нашата първа компания беше IT компания, която доставяше IT техника и донасяйки нови неща, видяхме, че клиентите имат стари. Първоначално мислехме, че ще можем да ремонтираме старите уреди, за да ги продаваме на вторичен пазар, но после се оказа, че те или са морално остарели или технологично не могат да бъдат ремонтирани, защото липсват части или защото потребителите не искат толкова стари уреди, логично се оформи идеята за това техниката да бъде рециклирана", казва Даниел Костов - основател на компания за рециклиране на техника Технологичният прогрес е сред причините за това потребителите да предпочитат замяната на старото устройство с ново. "Техниката постоянно се развива, нонстоп излизат нови ъпдейти, видеокарти, всичко постоянно се сменя“, посочва Васил Манолов, собственик на сервиз. Друга причина е планираните дефекти след изтичане на гаранционни период, заложени от производителя. "Съзнателнo или не затрудняват доставката на резервни части, не правят толкова прозрачна документацията за правилна поддръжка на уредите, всичко това като се събере става трудно, бавно и скъпо да се ремонтира“, казва Даниел Костов. "Харесвате си някои от водещите марки телефони на пазара, ако не е флагмана на телефона, това което получавате е максимум две години живот на батерията, след което животът ѝ се скъсява драстично", посочва още Васил Манолов. За да избегнем смяната на смартфон или лаптоп през три години е добре да следваме няколко правила. "За телефоните е добре да бъде от флагманите, които марката предлага, при лаптопите трябва да гледаме поколението на процесора да ни бъде най-новото поколение, да имаме възможно най-висока скорост на вътрешната памет на лаптопа и да гледаме да има най-много оперативна памет“, казва Васил Манолов. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
След като влак дерайлира край София: Възстановено ли е движението?
08:32 / 24.11.2024
Слънчева неделя с температури до 10 градуса
08:29 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета