ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Ще се върви към промяна на работната седмица
Автор: Екип Sofia24.bg 17:33 / 06.01.2024Коментари (1)300
©
Вече дълги години 4-дневната работна седмица се тества на Запад. Тя стана по-стандартна по-скоро за консултантски компании, за IT фирми и финансови институции. Производителите поначало са по-скептично настроени към този модел на работа. Освен 4-дневната работна седмица, Lamborghini взеха нетрадиционното решение за покачване на нивата на възнаграждение, защото обикновено при въвеждането на този модел старанието на компаниите е да не намали текущите нива на заплати и осигуровки. Това заяви Мария Стоева, ръководител на отдел "Продажби и бизнес развитие" в предаването "В развитие“ с на Bloomberg TV Bulgaria.

"Ако 4-дневната работна седмица е въведена и планирана правилно, е възможно да бъде наистина успешен модел.“

Четиридневната работна седмица или друга по-различна гъвкавост по отношение на работното време и даване възможност на хората да си починат, определено би могла да даде по-добра производителност на труда. Това е и основната причина за търсене на този модел на работа от страна на работодателите, смята Стоева.

Трябва да се отбележи обаче, че практиката на Lamborghini е прецедент и по-скоро изключение. Многото кризи, които се натрупаха в автомобилната индустрия, определено натежаха на голяма част от компаниите. В България има и сериозни покачвания на възнагражденията - след Covid почти всяко тримесечие сме водещи в Европа по ръст на нивата на възнаграждение. Това започва да дава все по-малко въздух на работодателите и възможности за каквито и да е било други "акробатики“. Темата за работното време не стои на дневен ред пред работодателите в България, защото непосредствените трудности, с които трябва да се справят към момента, са им много по-належащи, коментира Стоева.

Но според Стоева в световен планкатегорично ще се върви в посока на промяна на работната седмица, като припомни, че 5-дневната работна седмица също започва от автомобилната индустрия и е изглеждала невъзможна за хората по онова време. Младите хора, които навлизат на пазара на труда имат съвършено различна ценностна система и стремежи – определено искат да имат повече време за самоусъвършенстване, за семейство и почивка.

"Под натиска на младите хора, които навлизат на пазара, идват тенденции, които започват да се забелязват и ще станат устойчиви.“

Автомобилната индустрия е отворена към всякакви нови технологии, иновации и оптимизация на процеси. Това е индустрия, при която производителността на труда е много сериозна и тя може да си позволи такава промяна, посочи Стоева.

Все по-често включително и за компаниите у нас виждаме, че ръчният труд, който е много човекоемък, е все по-малко необходим. Компаниите все повече се опират на технологиите и организацията на процеса, което е и непременна и абсолютно задължителна предпоставка за въвеждане на 4-дневна работна седмица или друг вид облекчен режим на работа, смята Стоева.

В автомобилната индустрия в България има две крайности - компании, които са високотехнологични, като това е и причината много млади хора да са привлечени към тях, но има и компании, в които трудът е изцяло ръчен, където е наистина много трудно да се въведе иновация.

"Необходимо е всеки от нас независимо от възрастта, ако иска да остане активен на пазара на труда, да бъде по-отворен към всички възможности за обучение, развитие и преквалификация.“

Автомобилните компании в България са едни от най-напредналите в това отношение - отдавна са готови да развиват служителите си и да ги обучават. Автомобилната индустрия е една от индустриите, които се разраснаха най-много за последните години.

На база на проучване с Аутомотив Клъстер България става ясно, че основните мотиватори за работещите в автомобилния сектор, са свързани с добри условия на труд, високи нива на възнаграждение, възможност за обучение и развитие.

Предизвикателствата са предимно демографски – компании, свързани с автомобилен сектор има в цялата страна, като голяма част от тях са съсредоточени в София или Пловдив, но има и в малки и регионални градове, които изпитват сериозни затруднения предвид демографския проблем в България, отбеляза Стоева.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Във Франция е въведена,32ч. на седмица,а тук е шест дневна и 50ч.Заплащането е четири към едно в полза на първата,но за бг.работодателите и това не им се дава.
Коментарите са на публикуващите ги. Sofia24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесия на летище "София"
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Издирва се жена от столичния квартал "Лагера"!
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията