ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Шофьор на "Голф": Много се кефя, другите шофьори си мислят, че не мога да карам много бързо с тази кола | ||||||
| ||||||
Това бижу е резедав металик, двигателят е с мощност 112 конски сили: кабриолетът на първия, легендарния Фолксваген Голф-1, който днес е в гаража на Инго Вайсенфелс. Германецът е страстен любител на голфовете. "Много се кефя, защото другите шофьори често си мислят, че не мога да карам много бързо с тази кола", казва Инго пред обществената медия ARD цитирани от Deutsche Welle. 42-годишният автомонтьор сам майстори всичко по своето бижу. Неговият кабриолет влезе в историята с прякора "кошничка с ягоди" – заради един спойлер, който много прилича на дръжката на кошница. Навремето този спойлер предизвика бурни дискусии, днес обаче вече е легенда. Голфът на Инго е един от всичките 37 милиона автомобили от тази серия на Фолксваген, произведени до днес. Тъкмо голфът е онзи автомобил, който европейците карат най-често. Историята на неговия успех започва преди 50 години: през март 1974. Всъщност, голфът се ражда от немай-къде. По онова време Фолксваген затъва в дълбока криза, продажбите (главно на модела, известен в България като "костенурка") вървят надолу, концернът е принуден да въведе непълен работен ден. Точно в тези трудни времена Фолксваген демонстрира храброст и на 29 март сваля от конвейера първите екземпляри от един автомобил, какъвто германците дотогава не познават. Концернът е ангажирал италианския дизайнер Джорджето Джуджаро, който си взима сбогом с овалните форми на костенурката и проектира един компактен автомобил с ясни и остри контури и със спортно излъчване, припомня авторът на статията в АРД Торбен Хилдебрант. Двигателят е преместен под предния капак, а отзад възниква багажник с вертикална врата. "Голфът се появи като Феникс от пепелта и веднага спечели сърцата на хората с необичайния си дизайн", казва Райнер Фесел, който днес управлява заводите на Фолксваген във Волфсбург. Първата версия на Голф струва 8000 германски марки и тръгва първоначално без облегалки за главите и без странични огледала. Известно време голфът и костенурката се произвеждат и продават паралелно, но бързо става ясно кой печели: още през 1976, само две години след дебюта си на пазара, Голф-1 превзема магическата квота от 1 милион продадени автомобила. На любителите на дизела им се налага да чакат близо година, защото поточните линии на концерна не насмогват да произвеждат. След Голф-1 се зареждат следващите поколения – днес от конвейера вече слиза Голф-8. Някои от тези поколения бяха много успешни, други не толкова, но всеки един от тези автомобили оптически не оставяше никакво съмнение, че принадлежи към "семейството". "Осмицата" върви добре. През миналата година този голф стана най-продаваната кола в Германия – 81 000 нови автомобила си намериха купувач. Голфът дори спечели косвеното съревнование със SUV-тата, които напоследък се радват на голям интерес. През 1970-те и 1980-те години с първите поколения голфове концернът Фолксваген създава нова исторически рамка: оттогава насам в автомобилния свят вече се говори за "голф-класа", в която влизат всички автомобили с подобни параметри. На голфа е посветена дори една много нашумяла на времето си книга: "Поколение Голф" от Флориан Илиес. Автомобилната експертка Хелена Висберт, професор във Висшето училище "Остфалия" във Волфсбург, обяснява популярността на тези автомобили с факта, че те наистина са масови коли: "Голфът е всеможещ, той става както за частни потребители, така и за фирмени купувачи - просто защото изпълнява максимален брой от изискванията, които могат да се предявят към един всекидневен автомобил", казва тя. Голфът може да предизвика въодушевление, но не и напрежение. За някои хора той изглежда дори леко скучен, но и те го купуват заради неговата благонадеждност. Голфът може да бъде "семейна каруца", но и мощна играчка с много конски сили за хора със спортна стръв. "Голфът е безкласова кола", казва Райнер Фесел. Когато Фолксваген тръгна да взима завоя към електромобилността и на пазара излезе новият модел ID, дните на голфа изглеждаха преброени. "Осмицата" може да се окаже последният голф, ще чуете често. Но май не се случва точно това. Електрическите фолксвагени очевидно още нямат магнетизма на икони. Миналата година голфовете с вътрешно горене се продаваха три пъти по-добре от електрическите. Вече се разбра, че голфът ще оцелее – само че с електромотор. "Голфът ще играе роля и в бъдеще, макар и с друг двигател", казва Фесел. "Името "Голф" го знаят и децата, знае го всеки човек на този свят – защо да се отказваме от него?" Но как ще изглежда новият Голф? Кога ще излезе на пазара? Никой не знае. Всъщност, в съревнованието с другите производители на електрически автомобили, името "голф" може да донесе сериозно преимущество, казва професор Хелена Висберт. "По този начин Фолксваген може да се различи спрямо други марки, които просто нямат тази история и са отскоро на пазара", обяснява професорката пред АРД. Ето как Голф отново може да се окаже надеждоносецът на Фолксваген – както тогава, преди 50 години. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 02.04.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Sofia24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета