ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Розалина Лъскова за бавната дигитализация на българското училище   
Автор: Живко Кръстев 14:26 / 16.01.2024Коментари (0)212
© Фокус
Сдружение "Образование без раници“ се е посветило на каузата да помага за модернизирането и дигитализацията на образованието в България. Това каза Розалина Лъскова – изпълнителен директор на Сдружение "Образование без раници“, в предаването "Човекът на фокус“ на Радио "Фокус“.  

Организацията стои зад българската версия на най-голямата безплатна платформа за образование – "Кан Академия“. "Образование без раници“ предлага различни програми, които подкрепят училищата, училищните ръководства, отделните учители да изграждат своя дигитален капацитет.  

"Опитвайки се да помагаме на образователните институциите в България да се дигитализират по един по-умен начин, у нас възникна въпросът, след като имаме толкова актуална и важна тема, която има огромен потенциал да направи работата в училище – и преподаването, и административните процеси, и ученето, по-ефективни, решихме да се опитаме да се информираме с едно непредставително проучване каква е ситуацията“, обясни Розалина Лъскова.  

В края на миналата година организацията проведе анкета сред учители и училищни администратори от цялата страна на тема "Изкуствен интелект и дигитализация в училищата“.  

По думите й едва в 53% от училищата има назначени координатори или ръководители по информационни и комуникационни технологии. "Това би трябвало да са ключови хора, които отговарят за навлизането на технологиите и тяхното правилно и умно използване в училище. Може би около 80% от училищата въобще нямат разписана стратегия за дигитализацията, а според нашите данни, в 83% от училищата въобще не е организирано и не е планирано да се организира обучение по изкуствен интелект. Това нас ни притеснява, защото може да означава, че капацитетът на училището като институция, а от там – и на учителите, не е достатъчен, за да подготви ученика за едно по-внимателно използване на технологии, включително и изкуствен интелект, за едно по-критично използване, за яснота какви са рисковете, но и какви са потенциалите на технологията“, обясни Лъскова.  

Изкуственият интелект може да е важен инструмент в ръцете на учителя и на училищния администратор, подчерта тя.  

"Изкуственият интелект помага и на ученика да учи по-целенасочено, спрямо нивото си, и на учителя да адресира нивото на ученика по един по-адекватен начин – от начина на преподаване до образователните ресурси, които използва. Новите технологии може да са част от решението, защото те наистина могат да направят работата на учителя по-бърза, по-лесна, по-целенасочена и по-адаптирана спрямо нивото на всеки отделен ученик. Там е част от проблема – някои ученици изостават, тъй като с тях не се работи достатъчно индивидуално и спрямо техните затруднения, а с други пък може би не се работи достатъчно спрямо техните силни страни и може би губим потенциала на тези ученици до някаква степен“, коментира Розалина Лъскова.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията