ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Радослав Механджийски: Основната концепция на Форума за съвременно изкуство и култура WIDE ART е да говори за съвременно изкуство | ||||||
| ||||||
Гост-лекторите имат различен профил – психолози, психотерапевти, кинорежисьори, художници, специалисти в различни технологични сфери. Лектори в тазгодишното издание ще бъдат режисьорът Явор Гърдев, кинематографите и фотографи Мисирков и Богданов, съвременният художник Красимир Кръстев - RASSIM®, радиоводещата Таня Иванова, психотерапевтът Виргиния Михайлова, както и самите създатели на форума – изкуствоведите и куратори Теодора Константинова и Радослав Механджийски. "Това, което е различно спрямо предходните издания, е фактът, че осъществяваме колаборация с няколко пространства извън София, които ще осигурят онлайн излъчване на събитието на живо за собствената си публика. Такива колаборации имаме в Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Велико Търново, Казанлък, Поморие“, изброи Механджийски. Събитието ще се проведе на 22 февруари от 14.00 до 18.00 часа в "Топлоцентрала“. Съвременното изкуство дава необятна свобода за изразните средства, които могат да бъдат използвани. "Но не бих казал, че самият факт, че е съвременно, го прави на всяка цена стойностно. Има множество посредствени проекти, има и крайности, които имат за основна цел да привлекат внимание, а не толкова да изследват изкуството като материал“, коментира Механджийски. По думите му класическата художествена критика е в криза и в този контекст художникът е овластен. "Ако той създаде нещо и то бъде правилно позиционирано в художествен контекст, няма сила, която да обори становището, че това е изкуство“, категоричен бе съоснователят на форума WIDE ART. Радослав Механджийски обясни, че някои от големите тенденции в света на изкуството през последните години са свързани с преосмислянето на мястото на определени групи хора, които са били недооценени или подценени в историята на това изкуство – например жените в изкуството, цветнокожите в изкуството, индианското изкуство. Един цял сегмент от съвременното изкуство пък се занимава с различни социални каузи, като екология, социални права. Технологиите и изкуственият интелект в много голяма степен повлияват изкуството генерално. "Някои от по-странните и ирационални произведения на съвременното изкуство вероятно имат по-голям шанс да останат неподвластни на алгоритмите, именно защото в тях няма праволинейна логика. Историята на съвременното изкуство е страшно наситена с парадоксални творби, страшно необичайни, но те най-често са концептуални и имат някакъв смисъл, който е отвъд това, което ние виждаме непосредствено. Изкуственият интелект от ново поколение вече започва да "взима автономни решения“ и в някаква степен да "мисли“ автономно. В тази фаза ирационалното мислене все още е територия, която го подтиква към твърде много грешки. И колкото и странно да звучи, в някои от тези на пръв поглед дори безумни произведения на изкуството може да се окаже, че се съхранява човещината, нещо от нас, което не е толкова лесно репликируемо технологично, именно защото не подлежи на конвенционална логика“, обясни той. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета