ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Проучване: Намаляването на домашните е пореден флирт с българския родител | ||||||
| ||||||
На въпросите: 1. "Трябва ли да има ограничение в даването на самостоятелно писмено изпитване по учебен предмет български език и литература за ученици в начален етап?“ - 81,2% са отговорили отрицателно, а само 16,1% са изразили съгласие; 2. "Трябва ли да има ограничение в даването на самостоятелно писмено изпитване по учебен предмет математика за ученици в начален етап? - 85,5% са против и само 10,6% са съгласни; 3. ."Трябва ли да има ограничение по всички учебни предмети в начален етап за даване на образователни задачи за самостоятелно изпълнение извън учебните часове, с изключение на БЕЛ и математика, до не повече от веднъж?“ – 72.4% са отговорили да, а с не отговарят 21,6%. Само 12% от анкетираните учители допускат, че "обемът на самостоятелните писмени изпитвания извън учебните часове /домашни работи/, може да бъде регламентиран в наредба?“ Останалите 85% смятат, че това не трябва да се регламентира в подобен административен акт. Запитани "Смятате ли, че трябва да се дават задачи за самостоятелно писмено изпълнение на учениците по време на ваканциите?“, респондентите са отговорили: - 41,1% допускат да се дават домашни само по БЕЛ и математика в начален етап; - 34.5% са категорично против; - 21,9% смятат, че могат да се дават задачи за самостоятелна работа по всички по всички предмети. На въпроса "Намаляването на домашните ще компенсира ли големия обем на учебното съдържание?“, 95% са отговорили, че това няма да се случи. 80,9% смятат, че не трябва ли да катализират реформи на парче, а 95,6% са убедени, че намаляването на домашните няма да повиши резултатите на учениците. 86,2% смятат, че ограничаването на професионалната преценка на учителя, с намаляване на домашните, е пореден флирт с българския родител. На въпроса: "Смятате ли, че МОН трябва да заговори за това, училището да създава и оценява умения за доброта, толерантност и сърдечност?“ – 89,2% са отговорили утвърдително, а 3,7% смятат, че оценките са по-важни от възпитанието. Националното проучване е направено сред 5125 учители и заинтересовани през последните 10 дена. Синдикат "Образование“ застава зад категоричното становище на учителите, че многообразието в образователните институции в България е огромно и намесата в професионална сензитивност на учителя ще нанесе повече вреди отколкото ползи. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета