ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Промени в таксите за фирмите, обявили фалит
Автор: Екип Sofia24.bg 09:43 / 11.03.2025Коментари (0)211
©
Нови такси ще плащат фирмите, обявени в несъстоятелност. Те са във връзка с регистъра по несъстоятелност, който беше създаден с промени в Търговския закон.

Съгласно промените актовете в производството по несъстоятелност на предприемача се вписват или обявяват в регистъра по несъстоятелност, който се води и поддържа от Министерството на правосъдието. Регистърът е публичен и се води в електронна форма.

Министърът на правосъдието пък издава наредба за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра.

Предвижда се, че Министерството на правосъдието събира такси в размери, определени с тарифа на Министерския съвет, за предоставяне на следните услуги от регистъра по несъстоятелност:

1. вписване и обявяване на актове;

2. издаване на удостоверение;

3. извършване на писмена справка;

4.издаване на заверено копие на хартиен носител от електронен образ на заявление или приложения към него;

5. предоставяне на базата данни или част от нея.

За целта се въвеждат прости такси, събирани при подаване на заявления за услугите от регистъра по несъстоятелност на предприемача. Предлага се основният размер на таксите да е 26 лв. за вписване и обявяване на актове, 17 лв. за издаване на удостоверение и за извършване на писмени справки и 18 лв. за издаване на заверено копие на хартиен носител.

Съобразно Закона за електронното управление са отчетени по-ниските разходи при електронно заявяване на услугите, а при издаване на удостоверение – и при получаването им, поради което в тези случаи са предложени и по-ниски размери: 20 лв. за вписване и обявяване на актове, 11 лв. за издаване на удостоверение, 13 лв. за извършване на писмени справки и 14 лв. за издаване на заверено копие на хартиен носител, пише Pariteni. Предвижда се тарифата да влезе в сила на 1 май 2025 г., като за услугите по издаване на удостоверения, писмени справки и заверени копия, таксите да се събират след издаване на заповедта от наредбата за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Издирват младеж от Кула, близки подозират тежко престъпление
Изграждане на Национална детска болница в София
Забраняват телефоните по време на час
Национална волейболна лига за мъже 2024/2025
Парламентарни избори октомври 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията