ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Проф. Симеон Ананиев: В момента в БДЖ се получават милиони за изминати влак/км и най-печеливши са линиите, в които има един вагон и един локомотив
Автор: Екип Sofia24.bg 14:02 / 22.11.2024Коментари (0)825
© Фокус
България е една от малкото страни в ЕС, която не е либерализирала железопътния си пътнически транспорт и решението за предстоящото разделяне на БДЖ на три лота е една добра първа стъпка в реформирането на пътническия железопътен транспорт у нас. Това коментира в предаването "Утрото на фокус" на Радио "Фокус" с водещ Ася Александрова председателят на Клъстер "Зелен Транспорт" проф. д-р Симеон Ананиев.

Държавните железници са най-големият начин за преразпределение на обществени средства и неглижирането и нереформирането е изгодно за тези, които се страхуват да не изгубят много лостове за преразпределение и за усвояване на средства, смята експертът, като даде пример с това, че жп инфраструктурата у нас е в ужасно състояние, БДЖ е в ужасно състояние, но парите за тях са усвоени.

"Това е един от т.нар. бастиони, които властимащите и разпределящи средствата искат да запазят и го дават като социална политика – всички искат да дадат за хората, ама откъде ще дойдат парите и кой ще ги направи…? В момента в железниците се получават милиони в България за изминати влак/км, и най-печеливши за БДЖ са линиите, в които има един вагон и един локомотив, защото получава субсидия на влак/км и това се брои влак.“

Решението за подобряване на пътническия железопътен транспорт в България според проф. д-р Симеон Ананиев е в това да се допуснат повече участници в пътническите железопътни превози по подобие направеното в товарни превози, като създаването на вътрешна конкуренция ще даде възможност за развитието на пазара в добра посока. Разделянето на железопътния пътнически транспорт на три лота, предложено от Министерство на транспорта, е въпрос на експертна оценка и стъпка в правилната посока, като според него е добре да се създаде и обществен съвет, в който да участват всички заинтересовани страни, да изразят своите становища и да се премине към следващата стъпка – взимането на добре обосновано решение за развитието на железопътния пътнически транспорт у нас.  

Друга възможност е отдаването на концесия на жп линиите, посочи още той: "Ако направим концесия на жп линията, има възможност за участие в Програмата за свързване на европейските столици, т.е. високоскоростният влак, който вече по проект е стигнал до Букурещ и трябва да мине и през София. И по-добре е това да стане по-рано, по-експресно и най-вече да бъде насочено към хората.“


Още по темата: общо новини по темата: 238
28.03.2025 »
27.03.2025 »
26.03.2025 »
07.03.2025 »
06.03.2025 »
21.02.2025 »
предишна страница [ 1/40 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в България
Български тенис
Бюджет 2025
България и Войната в Украйна
Либерализъм и консерватизъм в Европа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията