ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
При повече от 3 часа закъснение на полета имаме право на парична компенсация. Но внимание, обезщетението не се изплаща автоматично!
Автор: ИА Фокус 09:59 / 12.08.2024Коментари (0)980
©
Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки

Масови закъснения или дори отмяна на полети има в разгара на пътуванията през лятото. При повече от 3 часа закъснение на полета обаче можем да поискаме парична компенсация, но трябва ние да сме активната страна, защото паричното обезщетение не се изплаща автоматично. Това обясни Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център в ефира на БНТ.

"Ако причината за закъснението на полета е в контрола на авиокомпанията, то можем да поискаме компенсация. Тя зависи от разстоянието. За полетите, които са най-честите в ЕС - до 1500 км, тази компенсация е 250 евро. Тя е фиксирана на пътник, на билет. И малките деца имат право на подобна компенсация. Тя не се дава автоматично. Когато пристигнем на място и полетът има повече от 3 часа закъснение и решим, че искаме да потърсим правата си, трябва да се свържем с авиокомпанията и да попълним формуляр, който обикновено е на сайта на авиокомпанията. В рамките на 5-6 седмици е нормален срок за изчакване на отговор. Но трябва да попълним формуляра възможно най-бързо преди или след полета", каза Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център.

Тя обясни, че в Европейския потребителски център постъпват все повече жалби за закъснели и отменени полети.

"Потребителите трябва да си търсят правата си. Преди да тръгнем към летището трябва добре да се информираме дали има промяна в последния момент. Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки. Ако това не се случи, можем да си ги закупим сами, като запазим касови бележки за тези разходи. В последствие можем да ги претендираме на сайта на авикомпанията. Ако се наложи по-дълго чакане, например денонощие, авиокомпанията е длъжна да ни осигури и място за нощувка, както и да покрие разходите за превоз от и до хотела", уточни Соня Спасова.


Още по темата: общо новини по темата: 1051
16.09.2024 »
15.09.2024 »
15.09.2024 »
13.09.2024 »
13.09.2024 »
12.09.2024 »
предишна страница [ 1/176 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Катастрофа с военнотранспортен самолет край авиобаза Граф Игнатиево
Лято 2024
Природни стихии
Първият учебен ден
Григор Димитров в турнири през 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията