ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Преброй до три и после натисни "Купи"! | ||||||
| ||||||
Пред БНР тя посочи, че правилното поведение е да преброим до три преди да натиснем бутона "купи“! На първо място е важно да се уверим, че сайтът е безопасен и легитимен. Ако адресът му започва с https:// и пред него има икона на катинарче, това означава, че разполага със сертификат за криптиране на данните. Въпросът е още по-сериозен, когато става дума за електронни магазини извън Европейската общност. За да се гарантира надеждна защита на личните данни на европейските граждани и извън територията на ЕС, Европейската комисия (ЕК) разрешава те да бъдат трансферирани само към страни, за които е определила, че разполагат с адекватна защита на личните данни. Актуален списък с тези държави се поддържа на сайта на ЕК: https://bit.ly/2XR5TSE. Следващата стъпка е да проверим кога е създаден е-магазинът, защото е доказано, че най-много измами и нелоялни търговски практики се реализират през новорегистрирани сайтове. Често най-отдолу на страницата е поставен символът за авторското право © (Copyright) и веднага след него стоят датата на основаването на сайта и тази на последната му модификация. Кога е пуснат един електронен магазин и кога са направени последните промени по него може да проверите чрез откритите източници на Интернет, като напр. www.centralops.net. Полезно е да проучим допълнително търговеца. За българските дружества може да се направи справка в Търговския регистър, а за чуждестранните – в аналогичните регистри на съответните държави. Можем да се доверим в най-висока степен на източници с независими критерии за оценка на рейтинга, какъвто например е сайтът със свободен достъп: https://www.trustpilot.com/. По-сигурно е пазаруването от електронни магазини на търговци, базирани в страна от Общността, тъй като европейското потребителско законодателство е хармонизирано и дава най-висока степен на защита, а при възникване на казус във връзка с покупката или със стоката е много по-лесно да се получи съдействие и от институциите за разрешаването му. "В кампаниите за Черния петък и Коледно-новогодишните празници е препоръчително потребителите да предпочитат познати за тях търговци, да не експериментират с нови. Особено ако попаднат на "временни“ магазини, дори те коректно да извършат продажбата, ако впоследствие възникне проблем със стоката и те вече не съществуват в пространството, няма как да ги открием, за да предявим рекламация или да реализираме друго свое законно потребителско право“, подчерта Габриела Руменова. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |