ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Пореден празник и поредни гафове с промоциите по магазините | ||||||
| ||||||
Този път става дума за продукти като агнешка плешка за 19,99 лв./кг и агнешки бут за 20,99 лв./кг, за които в седмичната брошура е посочено, че ще бъдат налични за кратко – в периода от 4 до 7 май, алармират от "Ние, потребителите". Съобщението, с което търговецът информира през медии, че "поради непредвидени обстоятелства“ няма да може да предложи тези продукти, е публикувано в края на деня на 5 май. Същевременно промоционалните продукти с преференциалните им цени продължават да фигурират в онлайн брошурата на страницата на компанията, както и в приложението за отстъпки. Това е нелоялна търговска практика по смисъла на чл. 68ж, т.5 от Закона за защита на потребителите. Тя се изразява в това, че търговецът е обявил изгодни продажни цени на стоки за определен период, но не е осигурил налични количества от тях (вкл. от друг търговец) или на равностойни на тях стоки на обявената цена за промоционалния период от време и не посочва разумни основания за това. Тази практика се наблюдава вече в продължение на месеци и няма публино достъпна информация предприети ли са действия за санкционирането и забраняването и от страна на контролния орган – Комисия за защита на потребителите. Според поместения на интернет страницата на КЗП регистър на влезлите в сила нелоялни търговски практики последните забранени нелоялни практики на въпросната верига са през 2021 г. - общо 4 на брой. По отношение на конкурентните вериги – последната забранена нелоялна практика на една от компаниите е 1 брой през 2021 г. и 1 брой на друга компания – през 2023 г. Нито една от тези забранени нелоялни практики не касае прийома отправяне на покана за покупка чрез рекламни брошура и впоследствие разпространяване на съобщения, че част от промо стоките няма да бъдат доставени поради "непредвидени обстоятелства“. Нима за контролния орган КЗП обяснението "непредвидени обстоятелства“ е разумно основание, с което търговецът може перманентно да се извинява и да продължава да подвежда клиентите си? Въпросът е докога тази нелоялна практика ще бъде прилагана спрямо потребителите в ущърб на икономическите им интереси? Извършвала ли е КЗП проверки във връзка с нея, какво е установила, налагала ли е санкции и забрани? В случай че до момента не е била сезирана от потребители с официални жалби и сигнали, да се счита за сезирана чрез медиите. |
Още по темата: | общо новини по темата: 39 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета