ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Полската Stadler ще произведе и други 35 влака за родните железници | ||||||
| ||||||
Министерството на транспорта и съобщенията премина към договаряне без предварително обявление за доставка на 35 електрически мотриси предвид сложността и спецификата на поръчката. "Всичко това се случи по ясни критерии и методика, които бяха аналогични за всички 4 компании, които дойдоха на преговори“, категоричен бе министърът. Георги Гвоздейков подчерта, че се полагат усилия за усвояване на целия финансов ресурс по Плана за възстановяване и устойчивост. "Вече има подписан договор за производство на 9 маневрени локомотива, които ще бъдат необходими за депата“, припомни министърът. Вече е готов първият локомотив и следващата седмица се очаква неговото пристигане в София. През април беше подписан договор за доставка на 7 двуетажни влака, като има възможност да бъдат поръчани още 3, така че бройките да бъдат увеличени до 10. "Основен въпрос сега е доставката на 20 влака тип "пуш-пул", които са за дълги разстояния. В момента преговаряме с ЕК, като нашето желание е да бъде заменен типът на влаковете с такъв, който да бъде произведен в по-кратки срокове. Вече сме на ръба чисто технологично с времето за производство, но ще положим максимум усилия да спасим и тези средства“, уточни още министърът. Той каза пред участниците във форума, че България ще може да реализира почти 100 млн. лева финансов ресурс за изграждане на електрически зарядни станции по пътните трасета, които са част от ТЕН-Т мрежата. Половината от средствата ще бъдат за изграждане на зарядни станции по пристанищата на река Дунав и Черно море. Министър Гвоздейков посочи като неотложно решаването на проблемите с товарния трафик в страната. "Този казус няма да изчезне дори когато влезем в сухопътния Шенген, защото България не е предприела в миналото стъпки за изграждането на буферни паркинги“, каза Георги Гвоздейков. Той призова представителите на транспортния бранш съвместно да се търсят начини за решаване на въпроса, както и възможни варианти за европейско финансиране по тази инициатива. |
Още по темата: | общо новини по темата: 40 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета