ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Подадени са над 700 сигнала за насилие над деца за изминалата година
Автор: Екип Sofia24.bg 15:31 / 20.02.2022Коментари (0)346
©
Близо 35 хиляди са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 за 2021 г., която се управлява от Държавната агенция за закрила на детето. Запазва се тенденцията броят на момчета, който търсят съдействие на телефона, да е повече от този на момичета. Децата проявяват интерес към темите за взаимоотношенията с други деца, създаването на приятелства и потребността от общуване.

Проблеми с определен учебен предмет и ниски оценки често притесняват децата, които търсят съвет и подкрепа на телефон 116 111. В част от обажданията те обясняват, че вкъщи успяват да се справят с поставените от учителите задачи, но когато ги изпитват  не могат да покажат знанията си. От своя страна родителите и учителите не им се доверяват, че са се подготвили, което допълнително ги стресира. В друг случай дете се страхува да сподели с близките си, че не е успяло да завърши учебната година и ще се наложи да повтори същия клас. Ученик е потърсил консултация как да постъпи, защото две деца от класа му тормозят постоянно всички останали.

Анализът показва още, че по време на социалната изолация децата се обаждат често, за да получат внимание и да разберат за какво е този телефон. Когато консултантите обяснят за какво се използва линията, в повечето случаи децата се извиняват, че я задържат с измислени истории.

За изминалата година са подадени 737 сигнали за насилие над деца. Най-много – 319 са за физическо и психическо насилие. Проведени са 5 375  консултации с деца за оказване на психологическа подкрепа, а с възрастни 2 995.

Тревожна е и статистиката, че 25 деца са потърсили консултация заради суицидни мисли. Част от тях са съобщили и за самонаранявания. Едно от обажданията прави силно впечатление на психолозите – дете само търси съвет как да спре желанието за самонараняване и мисли за край на живота, заради кибертормоза на който е подложено

Консултантите на линията са подготвени специалисти в областта на психологическата подкрепа за деца и работят по утвърдена методика при обажданията. Те изграждат доверие с обадилото се дете, изслушват го  и му оказват подкрепа. В края на консултациите децата съобщават за намалена тревожност и повишено чувство за ценност по отношение на живота, както и че отново ще се свържат с линията, ако се почувстват зле.

Запазва се и тенденцията голям брой родители да подават сигнал, че собственото им дете е в риск най-вече, когато има заведени дела за определяне на родителски права или при развод. В случаите, когато родителите са в конфликт често съобщават за неадекватна грижа към детето, полагани от единия родител, без да посочат убедителни сведения за твърдяното.

Данните от системата на Националната телефонна линия за деца 116 111  показват, че обажданията от майки през 2021 г. са 489, като при 115 от тях е подаден сигнал за дете в риск. Обажданията от бащи и през 2021 г. са повече, отколкото от майки – 654, като 125 от тях са сигнали за дете в риск. Основната причина да потърсят подкрепа на НТЛД е системно възпрепятстване на контактите им с детето/децата им.

През месец ноември се наблюдава и ръст на обаждания от жени, които търсят помощ и подкрепа заради домашно насилие. Това се случва непосредствено след убийството на жена – жертва на домашно насилие, чиито случай беше медийно разказан.

"Номерът 116 111 става по-разпознаваем и се ползва с все по-голямо доверие от децата и гражданите. И това е много обнадеждаващо, защото всички като общество трябва да сме непримирими към проблемите на децата, както и да не допускаме да стават свидетели на неглижирането им. Много е важно да научим децата, че не е страшно, нито срамно, ако чувстват потребност да говорят за всичко, което ги притеснява. Нека знаят, че на  116 111 могат да получат важната за тях подкрепа. Консултантите, които обслужват Линията са с богат с опит и квалифицирана подготовка в работата с деца и семейства. Те са на разположение на хората по всяко време на денонощието – без почивен ден. Обаждането е напълно безплатно и анонимно“, това коментира председателя на Държавната агенция за закрила на детето д-р Елеонора Лилова.

През 2021 г. по инициатива на д-р Елеонора Лилова Националната телефонна линия за деца 116 111 стана член на Международната организация Child Helpline International, която се състои от 173 участника от 142 държави от целия свят. Експертите на ДАЗД участват редовно в обучения и дискусии с колегите си от другите страни, като обменят полезен опит и практики с какво още могат да са полезни на хората, които търсят съвет и подкрепа на телефонните линии за деца.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в София
Градският транспорт в София
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
50-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да (577) 53%
Не (397) 37%
Не мога да преценя (109) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията