ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Питат ни: Ще ви обърка ли рестото в евро и лева? | ||||||
| ||||||
Законопроектът и мотивите към него са публикувани на Портала за обществени консултации на Министерския съвет именно, за да бъдат събрани становища и гледни точки от възможно най-много заинтересовани страни. Разработеният от “Ние, потребителите" е-въпросник приканва гражданите да споделят как за тях ще бъде по-лесно и удобно посочването на цените на продуктите при кампании за намаления например в периода на двойното обозначаване - в лева и в евро. Действащото към момента потребителско законодателство задължава търговците в този случай да посочват редовната и намалената цена на стоката в лева. Със законопроекта за въвеждането на еврото, в преходния период, се добавя още една - намалената, в евро. Въпросът към гражданите е желаят ли и редовната цена да бъде посочена в евро. Аналогичен въпрос има и за случаите, в които потребителското законодателство задължава търговците да посочват цена за единица мярка и за количеството в разфасовката, когато имаме предварително пакетирани продукти. От “Ние, потребителите" питат хората още искат ли да има изрична забрана за връщане на “смесено" ресто - в евро и в лева, през първия месец от приемането на еврото, когато все още ще е възможно да се плаща и в лева. Съгласно предвиденото в закона за еврото, в този период, дори при плащане в лева, търговците ще връщат ресто приоритетно в евро. Изключения се допускат за случаите, в които няма да имат достатъчни наличности от тази валута. "Ако хората платят в лева, но продавачът им върне част от рестото в евро, а останалата - в лева, за тях би било много трудно на касата да извършат необходимите пресмятания, за да се уверят в коректността на сметката. А до подобни ситуации е много възможно да се стигне, ако няма изрична забрана за “смесено ресто". Затова е добре да се обърне специално внимание и да има акцент по този и други чувствителни въпроси при допитването до обществото", казва основателят на “Ние, потребителите" Габриела Руменова. |
Още по темата: | общо новини по темата: 526 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/88 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета