ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Омбудсманът поиска от мобилните оператори да преразгледат повишението на цените си | ||||||
| ||||||
Проф. Ковачева подчертава, че точно поради високата инфлация и намалената покупателната способност на хората обявеното повишаване на цените на услугите е неприемливо, като при "Йеттел България“ ЕАД то е с 15,4%, съгласно средногодишния индекс на Националния статистически институт (НСИ), а при "Виваком България“ ЕАД с до 2 лв. за услуга. В писмо до председателя на КЗП омбудсманът поиска проверка дали посочените мобилни оператори упражняват нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите. Проф. Ковачева припомня, че през м. декември 2021 г., по повод предишно индексиране на цените на мобилните услуги, КЗП е препоръчала на всички мобилни оператори в клаузите, предвиждащи възможност за индексиране на цените на месечните абонаментни такси, да бъде определен конкретен срок – но не по-дълъг от 3 месеца от обявяването от НСИ на средногодишния индекс на потребителските цени, в който могат да упражнят правото си за индексиране на цените, с оглед предвидимост и яснота за потребителите. "В тези времена на тежка финансова криза, нестабилност в политическата обстановка в страната и напрежението у всички граждани на България, не е нужно да се поставят под допълнителен стрес потребителите на телекомуникационните услуги“, пише омбудсманът в писмото си до Виваком. В писмото до Йеттел задава същия въпрос както и при предходното увеличение – по какъв начин нарастващата инфлация влияе на цените на телекомуникационните услуги? От Йеттел (Теленор) тогава информират омбудсмана, че това бизнес решение е взето поради значителното нарастване на оперативните разходи, предизвикано от покачване на цените на електроенергията, горивата и др. "Искам да подчертая, че през цялата 2022 г., както и за 2023 г. небитовите крайни клиенти на електроенергия, каквито сте, получават месечни компенсации от държавата за цените на тока. Що се отнася до цените на горивата, в последните месеци се наблюдава тенденция в посока на намаляване“, посочва Диана Ковачева. Тя е категорична, че повишаването на цените на услугите на "Йеттел България“ ЕАД с 15,3% в момента е недопустимо, още повече че разходите на дружеството не са ценообразуващи и допълва, че това ще се отрази на събираемостта на задълженията му. "Имайки предвид и възможната цесия, която се прилага, клиентите Ви, които няма да могат навреме да плащат задълженията си ще търпят все повече трудности. Много е важно да се вземат предвид и плановете за възрастни хора и хора с увреждания, които по никакъв начин не бива да бъдат засегнати от индексацията“, пише омбудсманът до Джейсън Конг. В заключение проф. Ковачева настоява ръководствата и на двата оператора да преразгледат решенията си и да не прилагат индексирането на цените на мобилните услуги, които предоставят. |
Още по темата: | общо новини по темата: 90 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/15 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета