ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Образователният министър за входния тест за деветокласниците: Ще включва повече практически задачи
Автор: Екип Sofia24.bg 09:19 / 05.12.2023Коментари (0)427
©
Оценките от PISA за страната са около и под средното ниво за Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. Това заяви в пред NOVA министърът на образованието Галин Цоков. За излизането на днешните оценки на функционалността на образователната система министърът очаква оценките да са сходни с тези от PISA 2018.

Цоков представи повече информация за идеята за учениците от 9. клас също да бъде въведено входно ниво. То ще включва практически задачи, така че учениците да могат да приложат функционално уменията, които са усвоили до 8. клас, както и да се видят пропуските. Това ще е и възможност за учителите да разработват и оценяват такъв тип задачи.

Според министъра по-добрите оценки на учениците до 4. клас при външно оценяване се дължат и на факта, че има повече интегралност, а знанието се изучава в своята цялост. Освен това учителите до 4. клас обикновено работят по двама в екип и познават по-добре индивидуалните качества на всяко дете.

"Изграждането на STEM центровете, това не е само среда, в която могат да се преподават природни науки. Това е среда, в която учителите по различни дисциплини ще могат да преподават съвместно, да изграждат интегрални знания в учениците, за да могат след това те да ги прилагат в практиката", заяви Цоков.

По думите му импулсът за иновативно образование, който се наблюдава в някои училища, трябва да бъде принесен на повече места, за да се стигне до по-голяма практическа приложимост.

"Външното оценяване след 7. клас се е превърнало във вход за гимназиалния етап на обучение. Ако направим отделен приемен изпит за гимназиите , това също не би било ефективно. Това означава, че ние не даваме достъп до качествено образование на всяко дете, щом има вход и изпит. Може би трябва да преориентираме това външно оценяване към по-голяма интегралност на задачите, за да не се учи само български и математика, а да се използват знания от повече дисциплини", заяви Цоков.

Министърът каза още, че образованието трябва да се промени, така че да е насочено към индивидуалните качества на всяко дете. "Платформата "Дигитална раница" може силно да персонифицира обучението, да го направи индивидуално, спрямо способностите на всяко дете.


Още по темата: общо новини по темата: 1585
23.07.2024 »
23.07.2024 »
29.04.2024 »
09.04.2024 »
08.04.2024 »
08.04.2024 »
предишна страница [ 1/265 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Боклуците в София
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията