ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
"Ние, потребителите": Скандална нелоялна практика на туроператор
Автор: Екип Sofia24.bg 13:24 / 01.05.2024Коментари (0)1013
©
"БОНУС пакет МАКСИМАЛНА СИГУРНОСТ" в случай на смърт на пътуващия е включил туроператор в офертата си за организирано туристическо пътуване. Това съобщи в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова и обясни, че това е нелоялна търговска практика.

Съгласно Закона за задълженията и договорите при двустранните договори, ако задължението на едната страна се погаси поради невъзможност за изпълнение, договорът се разваля по право. В случая и за двете страни има обективна невъзможност - нито мъртвият може да плаща, нито туроператорът може да предостави туристическа услуга на мъртвец. Следователно, и да не е налице "бонус пакетът", в тази хипотеза туроператорът ще бъде длъжен да възстанови заплатената сума на наследниците на починалия.

"Ако потребителят не знае, че разполага с такова право по закон, това твърдение може да стане причина да си купи точно този пакет заради точно тази уговорка", коментира експертът.

Руменова посочи и че в актуалните общи условия на туроператори има редица несправедливи уговорки, които представляват и нарушение на действащото потребителско законодателство, включително на европейски директиви, сред които и тази за неравноправните клаузи в потребителските договори.

Тя даде примери с клаузи, с които туроператорите си запазват правото да променят датата и часа на заминаване, при включени самолетни полети да потвърдят часа на отпътуване от 5 до 7 дни преди началото на пътуването, да връчат окончателната програма в деня на заминаването, без да се предвижда официално туристите да могат да се откажат от договора на основанието на тези промени и да получат парите си обратно. Същевременно, при отказ от пътуването по желание на потребителя, той дължи до 100% от таксата като неустойка.

Eкспертът коментира и куриозният случай, при който мъж поръча през интернет сешоар, а получи буркан с марихуана. "Като се абстрахираме от криминалния аспект и от куриозния привкус на казуса, трябва да кажем, че при сгрешени от търговеца поръчки, потребителят има право да предяви рекламация и следва да си получи обратно всички пари, включително и за куриерските разходи". Друг вариант за уреждането на спора е търговецът за своя сметка да изпрати повторно реално поръчаната от клиента му стока.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Природен парк "Витоша"
Зима 2024/2025 г.
Хороскоп за деня
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Лоша инфраструктура в София
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията