ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Невена Басарова: Емоционалната интелигентност е много важна, за да можем да бъдем успешни | ||||||
| ||||||
Корпоративните цветове са тъмносиньо, сиво, светлосиньо, бяло и черно. Токът не бива да е много висок, обувките трябва да са затворени. Дължината на полата също е от значение – малко под коляното. При мъжете риза с къс ръкав и къси панталони не са допустими. Вратовръзката и чорапогащникът не са задължителни, за да изглеждаме бизнес, делово и на място, обясни Басарова. Тя отбеляза, че е важно да носим табелките и баджовете си, защото това показва кои сме ние и къде работим. Бизнес акцентът е компанията, подчерта тя. Визитната картичка създава първото впечатление за човека, отбеляза експертът по социален етикет. Важно е да се използват и съответните титлите. "Ако в социалния етикет първо представяме господина на дамата, тук акцентът е върху ранга, т.е. винаги първо ще бъде представен директорът, началникът и след това останалите, които са по-ниско в йерархията“, поясни тя. На работното място трябва да има умереност в общуването. "Емоционалната интелигентност е много важна, за да можем да бъдем успешни. Балансът и умереността са ключови, за да се случи комуникацията и диалогът, които са в основата на бизнеса“, обясни експертът по социален етикет. Работните отношения с колеги и клиенти могат да прераснат в социални и лични и дори да се зародят връзки. Последното обаче според Невена Басарова не е удачно. "Това не е във връзка с бизнеса, това изкарва на повърхността много емоции, които пречат. Появява се ревност, създава се усещане, че някой някого предава и някой с някого е по-близък. Приятелството на работното място е възможно и на моменти неизбежно, но е редно приятелските отношения да се запазят извън работното време. В работата говорим за отношения и бизнес и е хубаво да са равни като общуване с всички останали“, поясни тя. При провеждането на бизнес срещи е важно да имаме предвид няколко неща. На първо място – да планираме времето си така, че да сме на срещата поне 5-10 минути по-рано. Закъснението дава сигнал, че не сме добре организирани, поясни Невена Басарова. "Разбира се, случва се, има форсмажор. В такъв случай влизаме и казваме "Благодаря, че ни изчакахте“, "Благодаря за търпението, уважавам вашето време“. Често хората изпадат в обяснителен, оправдателен режим, което е ненужно и отново акцентът пада върху нас“, поясни тя. При важни бизнес срещи, преговори и служебни разговори на живо телефоните задължително се изключват. "Фокусът е редно да бъде върху бизнеса и срещата. Телефонът винаги разсейва“, допълни експертът. Езикът на тялото издава нашата увереност, неувереност, добронамереност към клиента, колегата, партньора и това може да създаде доверие или респективно недоверие, отбеляза Басарова. Задължително е да се избягна навлизане в личното пространство на бизнес партньора или клиента чрез задаване на лични въпроси, които касаят семеен статус, религия. "Понякога може да поставим хората в неудобно положение. Това ги изкарва от зоната им на комфорт и те стават непродуктивни за работа“, обясни Басарова. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Жители на столичния район "Изгрев" протестираха заради презастрояването
19:47 / 19.11.2024
Румен Радев за войната в Украйна: Всяка ескалация е опасна игра с огъня
15:45 / 19.11.2024
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Карлос Контрера: Докато не се разчистят тези гета, проблеми ще има!
09:42 / 19.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета