ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Небрежното отношение към гумите на колата може да доведе до двойни разходи
Автор: Екип Sofia24.bg 13:25 / 29.11.2023Коментари (0)210
©
Повечето шофьори хвърлят бърз поглед на гумите, за да се уверят, че нито една от тях не е спукана. Собствениците на автомобили, оборудвани със сензори за контрол на налягането, и това дори не правят. И така допускат сериозна грешка, защото небрежното отношение към гумите може да доведе до двойни разходи - за ремонт на техническа неизправност на автомобила и закупуване на нови гуми. Ето как да избегнете тези проблеми.

Износване на проктора от вътрешната или външната повърхност

Първото нещо, което трябва да направите, когато гумите са толкова износени, е да проверите центровката на колелата в сервиз. Центровката може да се наруши след ремонт на окачването, силен удар при преминаване през дупка или от продължителна употреба. Най-бързият начин центровката на колелата да се обърка е честото шофиране извън пътя, както и небрежното шофиране.

Протекторът се износва в центъра

Основната причина в случая е прекомерното налягане в гумите. Проблемът се решава чрез нормализиране на налягането. Разбира се, това няма да възстанови протектора, но колелата ще могат да служат известно време. Стикерът за препоръчително налягане на гумите обикновено може да се намери от вътрешната страна на капака на резервоара за газ или в отвора на вратата на водача.

Напукване на протектора

Проблемът не е в стила на шофиране или в техническата неизправност на автомобила. Пукнатини в протектора ще бъдат сигнал, че експлоатационният живот на гумата е надвишен. Можете да карате на такива колела известно време, но трябва да вземете решение за закупуване на нови гуми, при това възможно най-скоро. 

Най-често пукнатини по летните гуми се появяват след 5-6 години. След това воланът може да се клати по време на шофиране. И балансирането няма да помогне в този случай. Причината е деформация на рамката на гумата. Неизправността може да бъде придружена от образуването на така наречената херния на страничната повърхност на колелото. В тази ситуация трябва да смените "обувките“ на колата възможно най-бързо, преди полученият дисбаланс на колелата да доведе до разрушаване на частите на окачването, пише AutoMedia.bg.

Бързо износване на гумите без видима причина

Проблемът може да се прояви в равномерно, но твърде бързо износване на протектора. И причината отново не е техническа неизправност на автомобила. Ако гумите на задвижващите колела се износват бързо, трябва да обърнете внимание на стила си на шофиране. Е, ако сте фен на "спортното шофиране“, тогава ще трябва да се примирите с бързото износване на колелата. 

Бързото износване на всички гуми ще покаже грешен избор на гуми. Гумите с повишено сцепление с пътя имат кратък експлоатационен живот. Но обикновените гуми също могат да се износят бързо.

Петна и ивици

В този случай трябва да проверите състоянието на окачването, спирачните компоненти и баланса. Въпреки това, не само дефектите на протектора, но и поведението на самия автомобил по време на шофиране трябва да сигнализира за възникнали проблеми. Например, за да убиете протектора поради дисбаланс, трябва да карате около 1000 км, докато воланът дърпа в една или друга посока. Ако не обърнете внимание на това, ще трябва да отделите пари не само за нови гуми, но и за ремонт на окачване.

Диагонални следи от износване

Явно нарушение на ъгъла на изравняване на колелото. Колата ще се движи по права линия, както се очаква, но колелата ще са под ъгъл. Диагоналното износване може да засегне цялата работна повърхност на протектора или само по ръбовете. Ако се наблюдава вторият тип износване, тогава причината е нарушение на ъгъла на наклон на колелото.

Странично износване

В повечето случаи проблемът е в неправилното налягане в гумите. От своя страна, грешка в отчитането на налягането може да възникне от използването на евтини компресори с неточни манометри. В резултат на това се нарушава сцеплението между гумата и пътната настилка. Това ще се отрази на управлението на автомобила и спирачната ефективност. За да разрешите проблема, най-добре е да инвестирате в професионален компресор, оборудван с точен манометър.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Почина Лиъм Пейн
Катастрофи в София
Трима българи са задържани за шпионаж в полза на Русия във Великобрита
Влизането на България в Шенген
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията