ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Нарушения за милиони при ремонтите на републиканските пътища | ||||||
| ||||||
Според разкритията по времето на последния кабинет "Борисов" под прикритието на текущ и ремонт и поддръжка се е правило основен ремонт на пътищата ни. "Основният ремонт е два пъти по-скъп. Основният ремонт изисква по-дълги гаранции, а текущият по-малки. Установихме строителни дейности, които се извършват по-скъпо и с по-малък контрол за качеството и без гаранции", каза комитова. Министърът обясни, че ремонтите могат да са текущи, превантивни и основни, а поддръжката на пътищата, в зависимост от вида им, е ангажимент на АПИ, МРРБ или областните управители. "Нашата държава всяка година отделя бюджет около 300-400 млн. лв. за поддръжка на републиканската пътна мрежа. Този бюджет е на АПИ. Задачата е мрежата да се поддържа в добра кондиция с тези пари. Имаме магистрали, републикански и общински пътища. Тяхната поддръжка е разделена на две. Магистралите и републиканските пътища са ангажимент на АПИ, а общинските – на общините и областните управители. Ангажимент на АПИ и МРРБ е да се грижи всеки ден за поддръжката на магистралите и републиканската пътна мрежа", уточни Комитова. Тя припомни, че е заварила петгодишни договори с фирми по области, които отговарят за поддръжката. "Те са от 2019 г. до 2024 г. Спечелени са с обществени поръчки. Констатирахме финансови несъответствия. Например, фирмата е имала договор за поддръжка за 20 млн.лв., но впоследствие е получавала задания от АПИ и е извършила работа за 200 млн.лв. Така заварихме дефицит. Всички области сумарно имат бюджет за 300-400 млн.лв. и сумарно имат претенции за извършена работа за 1,5 млрд. лв. Фирмите претендираха за тези пари, които не са осигурени в бюджета", посочи Комитова. По думите ѝ тези допълнителни пари се дават на общините в края на годината с постановление от Министерски съвет. От МРРБ са забелязали и друго нарушение. Ремонтите са вписани като текущи, а не като основни, за да бъдат усвоени повече средства. Такива ремонти обаче или не се осъществявали, или се правели по-евтино от предвиденото. Пример беше даден от зам.-министър Иван Шишков, който показа снимки на отсечката Самоков – Ихтиман, както и на път край Камчия. "Ние продължихме да правим анализи и установихме следното. За ремонта на АМ "Тракия" в края на 2018 г. по нареждане на тогавашния министър Нанков е поискан доклад за състоянието на пътищата. По същия този доклад за отсечката е предвидено да се направи текущ ремонт, не основен. Сумата, предвидена за ремонта, е 207 млн. лв. Първоначално АПИ е предвидила 59 млн. лв. Вижда се, че сумата е завишена много. Знаете какво е състоянието на тази отсечка. Ровейки се в цялата тази история, се вижда, че понятието основен ремонт е обърнато, а е извършен текущ ремонт", обясни зам.-министърът. В доклада, посочен от арх. Шишков, се казва, че 79 обекта са "пътища в лошо състояние". За 13 от тях е имало проекти за основен ремонт. "Тези материали трябва да постъпят в МВР и да започнем разследване по всеки един сигнал, защото изглежда някой се е облагодетелствал чрез заменянето на една дума", каза от своя страна вътрешният министър Бойко Рашков, който също присъстваше на събитието. По думите му трябва да се открие кой се е облагодетелствал и да му се потърси съответната отговорност. "Като повечето българи, и аз като видя, че някъде запълват дупки, си мислех, че е защото нямаме пари. И аз не знаех, че това е една много скъпа дейност. По-скъпа от направата на основен ремонт. Аз също съм безкрайно изненадан", каза министърът. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Абонамент
Анкета