ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Нарушени ли са правилата за превоз на деца в България от сръбския превозвач? | ||||||
| ||||||
Един от редките случаи, в които експертите не откриват никакви причини в пътя, които биха могли да доведат до инцидента с автобуса. "От това, което проверихме снощи - надлъжни, напречни профили отводняване разстояние на ограничителните системи за мантинелите, маркировки всичко отговаря. С малкото изключение на пътната маркировка, която е извън нормите за нощна светлоотразителност, но все пак ПТП-то е станало в светлата част", заяви Диана Русинова, Европейски център по транспортни политики пред БНТ. За независимите експерти причината за катастрофата на автобуса пълен с деца е отклоняване на вниманието на водача. Това само по себе си е нарушение на закона за движение по пътищата. "Всичко, което не е свързано с управлението на превозното средство не е работа на водача. Това е същото като да си отвори телефона и да си рови в телефона", допълни Диана Русинова. Сгъваемият стол, станал причина за разсейването на шофьора е снабден с колан. И въпреки че се използва най-често от екскурзоводи, няма проблем да сядат и други пътници. Но за експертите от центъра по европейски транспортни политики има друго грубо нарушение вменено от закона за автомобилните превози. А именно да не се превозват деца след 21 часа. С разрешената скорост автобусът не би могъл да излезе от страна преди забраната. Но в конфедерацията на автомобилните превозвачи имат друго тълкуване на тази забрана. "Можем да кажем, че тази забрана важи на територията на Република България по отношение на българските автобусни превозвачи, тя беше въведена след катастрофата при река Лим за съжаление при която загинаха отново много деца", добави Магдалена Милтенова, Конфедерация на автобусните превозвачи. Но законът не прави никъде разлика между български или чужд превозвач и неговите разпоредби би трябвало да се спазват от всеки един на територията на страната. Друг е въпросът дали автобусът има нужната категоризация и дали шофьорът има необходимата квалификация. "Тепърва ще се събират документи. И доколкото стана известно този автобус не е проверяван за тези обстоятелства още на територията на Република България", коментира Диана Русинова, Европейски център по транспортни политики. Или автобусът до сега се е движил извън работното време на контролния орган за специализирани превози - в случая Изпълнителна агенция автомобилна администрация и не е попадал в полезрението им. "За нас като автоексперти остава впечатлението, че водачите които минават транзит през територията на България шофират с едно усещане, че няма контрол и могат да правят каквото поискат", поясни Румен Дунев, автомобилен състезател, автоексперт. "Смятам, че прехвърляйки отговорността само върху контрола не можем да избегнем подобни инциденти", коментира Магдалена Милтенова, Конфедерация на автобусните превозвачи. Точно контролът би могъл да спре автобуса ако не отговаря на техническите изисквания, от което зависи безопасността на всички по пътя. Но дори и в работно време, контролните органи ще са крайно затруднени да отсъдят, тъй като България все още не е транспонирала европейския пакет мобилност заради което е заплашена от сериозни наказания. Освен това се оказва, че санкциите за превоз на деца по тъмно тихомълком са били намалени. "2020 година глобата е намалена на първо провинение 100 лева, второ провинение 500 лева", каза още Диана Русинова. Зад подобна промяна не стои никакъв анализ на произшествията и нарушенията, който да доказва нуждата от по-малки глоби. А тази катастрофа, както и трагедията на "Струма" доказват точно обратното. |
Още по темата: | общо новини по темата: 39 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |